اخبار بلاک‌چیناخبار بین الملل

آینده صنعت مخابرات مبتنی بر فناوری وب 3

فضای وب 3 به سرعت در حال تسخیر دنیای رمزارزهاست و به زودی می‌تواند به بخشی از صنعت سنتی مخابرات تبدیل شود. طبق آخرین گزارش پلتفرم DappRadar، پلتفرم‌های وب 3 و برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین کیف پول‌های فعال منحصربه‌فردی را در سال ۲۰۲۲ جذب کردند که از ۱/۵۸ میلیون در سال ۲۰۲۱ به رقم ۲/۳۷ میلیون افزایش داشت.

این رشد سریع در محبوبیت پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک چین قرار است وارد صنعت مخابرات شود، چرا که در حال حاضر شرکت‌ها از پروژه‌های نوآورانه استقبال می‌کنند. سؤالی که مطرح می‌شود این است که مزایای سرویس مخابراتی Web3 چیست؟

 

دستیابی به مخاطبان جدید

یکی از چالش‌های اصلی ارائه دهندگان خدمات مخابراتی، مدیریت هزینه‌ها و دستیابی به مخاطبان در کشورهایی است که جمعیت اصلی آن محروم هستند. ارائه خدمات ارتباطی به این مناطق از جهان مهم بوده و دستیابی به آن دشوار است.

اینجاست که فناوری بلاک چین و پلتفرم وب 3 که از درون به هم متصل شده‌اند، می‌توانند به‌عنوان راه‌حل‌های کاربردی عمل کنند. شرکت‌ها در حال حاضر روی استفاده از پیشنهادات شبکه غیرمتمرکز بلاک چین برای ارائه خدمات جدید به مشتریان مخابراتی کار می‌کنند. از کاهش هزینه‌های خدمات داده تلفن همراه گرفته تا تسهیل نقل و انتقال پول از طریق رمزارزها، فناوری بلاک چین این پتانسیل را دارد که در مجموعه محصولاتی که شرکت‌های مخابراتی می‌توانند به کاربران ارائه دهند، تغییر ایجاد کند.

بلاک چین همچنین می‌تواند برای ایجاد سیستم‌های هویت دیجیتالی مورد استفاده قرار بگیرد که به افراد امکان می‌دهد به داده‌های تلفن همراه و خدمات مخابراتی بدون نیاز به ارائه کارت شناسایی، مانند گذرنامه یا گواهینامه رانندگی دسترسی داشته باشند، که دسترسی به آنها می‌تواند برای افراد جوامع محروم دشوار باشد. علاوه بر این، به لطف قراردادهای هوشمند، مخابرات می‌تواند یک سیستم شناسایی و مستندسازی ایجاد کند که نیازی به حضور مشتریان در دفتر برای امضای مدارک کاغذی ندارد.

 

مخابرات تثبیت شده در حال حاضر به Web3 رسیده است

با توجه به مزایای غیرقابل انکاری که وب 3 و بلاک چین می‌توانند برای صنعت مخابرات به ارمغان بیاورند، برخی از شرکت‌ها در حال توسعه محصولات خود در این بخش هستند. یکی از این شرکت‌ها Emeldi Group است که در حال توسعه مجموعه‌ای از برنامه‌های وب 3 با هدف برآورده کردن نیازهای مخابراتی جوامع محروم است.

یکی از این برنامه‌ها بر بهبود و ساده‌سازی فرآیند شناسایی تمرکز خواهد کرد که مشتریان برای دسترسی به خدمات مخابراتی باید طی کنند. فرآیند قدیمی فعلی مستلزم آن است که مشتریان جدید شخصاً در فروشگاه فیزیکی اپراتور تلفن همراه قرارداد امضا کنند، شناسه خود را ارائه دهند و ده‌ها صفحه از یک قرارداد کاغذی را امضا کنند. برنامه EMG به گونه‌ای طراحی شده که به واسطه برخورداری از قراردادهای هوشمند یکپارچه، فرآیند احراز هویت را تنها با یک کلیک و با تأیید اعتبار مشتری SSI و انطباق کامل با KYC امکان پذیر می‌کند–امری که در بسیاری از کشورها از نظر قانونی الزامیست.

علاوه بر این، EMG در حال کار بر روی ایجاد یک برنامه فوق‌العاده است که خدمات متعددی از جمله گزینه کرایه تاکسی یا ماشین، سفارش‌های رستوران، برقراری تماس ویدیویی و پیام‌رسانی، و گزینه‌های پرداخت یکپارچه مبتنی بر بلاک چین را ترکیب می‌کند.

فراهم کردن همه این خدمات در یک پلتفرم واحد به مشتریان EMG این امکان را می‌دهد که از مجموعه کاملی از محصولات مخابراتی بهره‌مند شوند و در عین حال هزینه‌های داده‌ها را کاهش دهند. فضای بلاک چین و وب 3 مزیت‌های زیادی مرتبط با سهولت استفاده، مقیاس‌پذیری و کاهش هزینه در این حوزه برای ارائه دارند. علاوه بر این، ادغام فناوری بلاک چین در خدمات مخابراتی، فرصت‌های جدیدی را برای اتصال جوامعی که قبلاً از این خدمات استفاده نمی‌کردند، فراهم خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا