اخبار بلاک‌چین

در پروژه اینترنت اشیا (IoT) تلفن‌های هوشمند به بخشی جدایی‌ناپذیر شبکه‌های بلاک چین تبدیل می‌شوند

شرکت Nodle کاربران را تشویق می‌کند تا گوشی‌های هوشمند خود را به نودهای یک شبکه اینترنت اشیا تبدیل کنند.

یک پروژه جدید با هدف استفاده از اینترنت اشیا (IoT) به کاربران امکان ایجاد نود (node) با استفاده از گوشی‌های هوشمند را می‌دهد و اتصال به دستگاه‌های هوشمند IoT را فراهم می‌کند.

اینترنت اشیا (IoT) به زبان ساده یعنی ارتباط حسگرها و دستگاه‌ها با شبکه اینترنت که از طریق این ارتباط بین دستگاه‌های متصل به شبکه، امکان مشاهده و کنترل دستگاه‌های متصل برای کاربران آن فراهم می‌شود. در این تعریف، هر سیستم کامپیوتری هم که به شبکه بلاکچین متصل شود یک نود است.

تلفن‌های هوشمند می‌توانند به بخشی جدایی‌ناپذیر شبکه‌های بلاک چین تبدیل شوند و اتصال بین دستگاه‌های هوشمند در صنعت اینترنت اشیا (IoT) را تقویت کنند.

Nodle شرکتی است که پشت این پلتفرم ارتباطیست و کاربران را تشویق می‌کند تا گوشی‌های هوشمند خود را به نودهای یک شبکهاینترنت اشیا (IoT) تبدیل کنند.

این شبکه، با بهره‌گیری از گسترش روزافزون تلفن‌های هوشمند در سراسر جهان، از اتصال بلوتوث برای اجاره قدرت محاسباتی، ذخیره‌سازی و قابلیت بلوتوث دستگاه‌ها برای گسترش شبکه‌های IoT استفاده می‌کند.

میشا بنولیل، مدیرعامل Nodle، جزئیات این پروژه را در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف تشریح کرد، که به نظر می‌رسد از شبکه جهانی دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کند که از طریق بلوتوث با مصرف انرژی پایین باهم در ارتباط هستند. شبکه Nodle با استفاده از توانایی برقراری ارتباط با تلفن‌های هوشمند از طریق این اتصال، به مجموعه جهانی دستگاه‌ها و قدرت محاسباتی، بدون استقرار سخت‌افزار اضافی دسترسی پیدا می‌کند.

گوشی‌های هوشمند نرم‌افزار Nodle را اجرا می‌کنند و از این طریق یک نود را برای گسترش شبکه و ارائه منابعی برای اجرای این پروژه هوشمند، راه‌اندازی می‌کنند. 

به عنوان یک شکل جدید از ترند A2E، کاربران برای فعال نگه داشتن برنامه خود پاداش دریافت می‌کنند و این امر به نود اجازه می‌دهد تا این ماموریت‌های هوشمند را تکمیل کند.

شرکت Nodle ماموریت‌های هوشمند را شبیه به قراردادهای هوشمند در شبکه اتریوم توصیف کرد. تفاوت اصلی در این است که این قراردادهای هوشمند می‌توانند از طریق تلفن‌های هوشمند شبکه با دنیای فیزیکی و دستگاه‌ها تعامل داشته باشند.

توسعه دهندگان قادر به ایجاد ماموریت‌های هوشمند و قراردادن آنها در شبکه هستند. آنها کلید این اکوسیستم هستند. توسعه دهندگان باید مکانیسم‌های تشویقی را نیز برای ترغیب کاربران به انجام ماموریت‌های هوشمند در نظر بگیرند.

یک مثال از ماموریت هوشمند این است که می‌تواند مشاهده کند که کاربر به یک دستگاه یا حسگر خاص در یک موقعیت جغرافیایی خاص متصل می‌شود و برای انجام موفقیت‌آمیز ماموریت، پول دریافت می‌کند. یا می‌تواند از یک کاربر گوشی هوشمند درخواست کند که در یک رویداد بخصوص از مراسم عکاسی کند.

این مفهوم بی شباهت به GPU (استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیکی) معمولی یا استخراج ASIC (دستگاه‌های ماینینگ با قدرت بالاتر و مصرف برق کمتر) نیست، که در آن کاربر قدرت محاسباتی را برای دریافت سهمی از پاداش در اختیار شبکه قرار می‌دهد.

این روش معمولاً انرژی بر است، و به سرعت دستگاه‌هایی با ذخایر انرژی کمتر را تخلیه می‌کند. 

شرکت Nodle اعلام کرده که برنامه آن تا ۳ درصد از باتری روزانه تلفن هوشمند را با شارژ کامل مصرف می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که به استفاده از دستگاه خود ادامه دهند، بدون اینکه دستگاه فشار قابل توجهی را تحمل کند.

این شبکه بخشی از یک ترند A2E است که به دنبال تشویق کاربران و اکوسیستم‌ها برای انجام وظایف یا اقدامات بخصوص است.

بنولیل بیان کرد که در این برنامه دو هدف را دنبال می‌کند؛ پاداش دادن به کاربران و انگیزه دادن و کمک به رشد شبکه.

شرکت Nodle قبلاً با شرکت‌هایی که به دنبال استفاده از شبکه خود برای استفاده از موارد منحصر به فرد بودند، شریک شده است. این اپلیکیشن برای تامین انرژی سرویسی استفاده شد که از گوشی‌های هوشمند متصل به Noodle برای شناسایی خودروهای دزدیده شده از طریق شناسه‌های بلوتوث استفاده میذکرد.

بخش اینترنت اشیا (IoT) نیز تحت تأثیر گسترش فناوری بلاک چین در سال‌های اخیر قرار گرفته است. شرکت مهندسی و فناوری جهانی بوش، خبر از تشکیل بنیادی داد که ۱۰۰ میلیون دلار برای توسعه وب 3، هوش مصنوعی (AI) و فناوری‌های غیرمتمرکز طی سه سال آینده سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا