اخبار بلاک‌چین

شاپیفای Shopify درصدد راه‌اندازی روش پرداخت رمزارزی است

شاپیفای مجموعه‌ای از ابزارهای تجارت بلاک چین را راه‌اندازی کرده است تا تجربه کاربری فروشگاه‌های متمرکز بر وب3 را افزایش دهد.

شاپیفای که غول تجارت الکترونیکی و دوستدار صنعت کریپتو است، مجموعه‌ای از ابزارهای تجارت بلاک چین را راه‌اندازی کرده است تا تجربه کاربری فروشگاه‌های متمرکز بر وب3 را افزایش دهد.

با اعلام این حرکت از طریق توییتر در ۹ فوریه، طراح تیم بلاک چین شاپیفای خاطرنشان کرد: «ما ابزارهای جدیدی را راه‌اندازی کرده‌ایم تا به شما در ساخت برنامه‌های tokengating برای صاحبان کسب‌وکار در شاپیفای کمک کنند.»

کیف پول ارزهای دیجیتال، امکانات و ابزارهای رابط برنامه‌نویسی tokengating را به هم متصل می‌کنند. نسخه بتا ابزارهای رابط برنامه‌نویسی tokengating از ژوئن ۲۰۲۲ در دسترس بوده و قبلاً هم فقط برای تعدادی از افراد این پلتفرم فعال بود.

تمام افراد فعال در پلتفرم شاپیفای می‌توانند به کمک tokengating فروشگاه‌های خود را راه‌اندازی کنند تا مشخص کنند که کدام دارندگان توکن می‌توانند به محصولات انحصاری، امتیازات و مزایای ان اف تی(NFT) دسترسی داشته باشند.

این ابزار واجد شرایط بودن کاربران را از طریق کیف پول متصل آنها تأیید می‌کند و فروشندگان NFT برای پاداش دادن به کاربران خاص یا افزودن انحصار به محصولات خاص از آنها استفاده می‌کنند.

نمونه tokengating
نمونه tokengating – منبع: Shopify

از نظر پشتیبانی از کیف پول کریپتو، شاپیفای با پروتکل ورود از طریق اتریوم (SIWE) که توسط سرویس نام اتریوم (ENS) و بنیاد اتریوم رهبری می‌شود، ادغام شده است.

پروتکل ورود از طریق اتریوم امکان ورود کاربر و احراز هویت حساب‌های اتریوم و دامنه‌های ENS را بدون دادن شناسه‌های خصوصی به اشخاص ثالث مانند نام، شماره تلفن و آدرس‌های مسکونی امکان‌پذیر می‌کند.

موضوع اطلاعات خصوصی کاربران در گذشته برای شاپیفای تجربه خوشایندی نبود. در آوریل ۲۰۲۲، گروهی از کاربران ناراضی یک شکایت دسته جمعی علیه شرکت و ارائه دهنده کیف پول سخت‌افزاری لجر در رابطه با درزکردن اطلاعات کاربران در سال ۲۰۲۰ تنظیم کردند.

طبق خبری که در این باره در توییتر منتشر شد، این سرویس به شما اجازه می‌دهد که عبارت نمایش داده شده در پیام ورود با اتریوم را به دلخواه خود بسازید. سپس تابع آدرس کیف پول متصل شده را دریافت می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که متن پیام خود را بر اساس نیاز خود تغییر دهید تا با برند شما مطابقت داشته باشد.

در این مرحله، وقتی که فرد صاحب فروشگاه اینترنتی امکانات پروتکل ورود از طریق اتریوم را در کف پول شاپیفای متصل می‌کند، کاربران می‌توانند روی دکمه «ورود به سیستم با اتریوم» کلیک کنند تا آدرس‌های خود را از طریق واسطه‌های شریک این پروتکل مانند کوین بیس (Coinbase)، فورماتیک (Fortmatic) و والت کانکت (WalletConnect) متصل کنند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا