اخبار بلاک‌چین

عملکرد بهتر شبکه سولانا در مقایسه با ترون

بازار پررونق NFT و فعالیت بالای dApps به رشد شبکه سولانا کمک کرد.


شبکه سولانا (SOL) همچنان شاهد پیشرفت‌هایی بوده و در زمینه‌های مختلف از ترون (Tron) بهتر عمل کرده است. در این خبر بررسی می‌کنیم که چه عواملی باعث رشد سولانا شده است.

  • شبکه سولانا با وجود داشتن آدرس‌های فعال کمتر، در بخش‌های مختلف عملکرد بهتری نسبت به ترون از خود نشان داد.
  • بازار پررونق NFT و فعالیت بالای dApps به رشد شبکه کمک کرد.

ترون فراتر از انتظارات عمل کرده، چرا که تعداد کاربران فعال روزانه آن همچنان در حال افزایش است. این موضوع باعث شد که پروتکل درآمد زیادی ایجاد کند. با این حال، با وجود این عوامل، سولانا در زمینه‌های مختلف همچنان از ترون بهتر عمل کرده است.

ترون نمی‌تواند از شبکه سولانا جلو بیفتد

داده‌های پلتفرم آرتمیس نشان می‌دهد که آدرس‌های فعال روزانه در شبکه ترون در مقایسه با شبکه سولانا در زمان انتشار بالا بوده. با این حال، عملکرد شبکه سولانا در مقایسه با ترون همچنان از نظر تراکنش‌های روزانه با تفاوت زیادی بیشتر بوده است..

مقایسه آدرس‌های فعال و تراکنش‌های روزانه سولانا و ترون
مقایسه آدرس‌های فعال و تراکنش‌های روزانه سولانا و ترون – منبع: Artemis

این موضوع نشان می‌دهد که با وجود پایگاه کاربری عظیم شبکه ترون، کاربران سولانا بیشتر با شبکه درگیر بودند. یکی از دلایل این امر محبوبیت NFTهای سولانا است. مجموعه‌های محبوب Solana NFT، مانند Solana Monkey Business و DeGods، در هفته گذشته عملکرد نسبتاً خوبی از خود نشان داده‌اند.

طبق داده‌های SolanaFloor، تعداد مالکانی که مجموعه Solana Monkey Business را در اختیار دارند در چند روز گذشته رشد چشمگیری داشته است. همراه با آن، قیمت کف این مجموعه NFT نیز در همان دوره رشد قابل توجهی داشت.

مقایسه قیمت کف سولانا و ترون
مقایسه قیمت کف سولانا و ترون – منبع: SolanaFloor

تا زمان انتشار این خبر، هیچ‌یک از مجموعه‌های Tron NFT نمی‌توانست به اندازه مجموعه‌های Solana Blue Chip NFT مورد توجه قرار بگیرد.

فاکتور مهمی به نام dApp

عامل دیگری که به شبکه سولانا در حفظ چنین پایگاه کاربری وفادار و متعهدی کمک کرده است، به دلیل وجود dApps در پروتکل آن است. یکی از dAppهای آن، به نام Raydium، شاهد افزایش شدید تعداد کاربران در پروتکل خود بوده است. طی ماه گذشته، آدرس‌های فعال منحصربه‌فرد در پروتکل ۱۶۳/۵ درصد افزایش یافته است.

متعاقباً تعداد تراکنش‌های انجام شده در شبکه نیز افزایش یافت.

مقایسه حجم معاملات و تراکنش‌های سولانا و ترون
مقایسه حجم معاملات و تراکنش‌های سولانا و ترون – منبع: Dapp Radar

سپرده‌گذارها نیز نسبت به وضعیت شبکه خوش‌بین بودند. داده‌های Staking Reward نشان می‌دهد که تعداد سپرده‌گذارها در ماه گذشته ۴/۸۱ درصد افزایش یافته است و در زمان انتشار خبر به ۶۲۱۰۶۰ رسیده است.

تعداد سپرده‌گذاران در بازه زمانی ۳۰ روزه
تعداد سپرده‌گذاران در بازه زمانی ۳۰ روزه – منبع: Staking Rewards

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا