اخبار بلاک‌چیناخبار تحلیلیتحلیل بازارتحلیل تکنیکال

چرا قیمت کاردانو (ADA) امروز افزایش پیدا کرده است؟

صندوق ذخیره فدرال شرایط را برای ارزهای دیجیتال مانند کاردانو (ADA) فراهم می‌کند

نهنگ‌های کاردانو تا حد زیادی از افزایش قیمت آن در هفته گذشته عقب افتاده‌اند، که دلیل آن افزایش قیمت بیت‌کوین در بحبوحه بحران بانکی و امیدهای ناشی از تصمیمات صندوق ذخیره فدرال است.

زمانی که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال برای تصمیم صندوق ذخیره فدرال در مورد نرخ بهره آماده می‌شدند، کاردانو (ADA) به بهترین سطح قیمت خود در یک ماه رسید.

 

صندوق ذخیره فدرال شرایط را برای ارزهای دیجیتال مانند کاردانو (ADA) فراهم می‌کند

در ۲۲ مارس، قیمت کاردانو (ADA) تا ۴/۵۸ درصد افزایش یافت و به ۰/۳۸۸ دلار رسید که بالاترین سطح آن از ۲۴ فوریه بود. این موضوع روند قیمت را تغییر داد چرا که کل سرمایه بازار کریپتو نسبت به توکن کاردانو (ADA) عملکرد ضعیف‌تری داشت و در همان روز ۰/۴ درصد کاهش یافت.

چارت عملکرد روزانه جفت ارز ADA/USD در مقابل ارزش بازار ارزهای دیجیتال
چارت عملکرد روزانه جفت ارز ADA/USD در مقابل ارزش بازار ارزهای دیجیتال – منبع: TradingView

همه نگاه‌ها به جلسه صندوق ذخیره فدرال در ۲۲ مارس دوخته شده است، که طی آن جروم پاول، رئیس صندوق ذخیره فدرال، در تلاش است تا کمپین ضد تورمی خود را با سقوط ناگهانی بانک‌ها متعادل کند.

مداخله صندوق ذخیره فدرال برای محافظت از بانک‌های منطقه با استفاده از وام‌های اضطراری و امید به اینکه در آینده سیاست‌های سختگیرانه کمتری داشته باشد، به افزایش دارایی‌های ارزهای دیجیتال در ماه مارس، از جمله کاردانو کمک کرده است.

قیمت کاردانو (ADA) در مقایسه با رشد ۲۰ درصدی بیت کوین در همان دوره، چیزی حدود ۴ درصد افزایش یافته است.

 

آپدیت شبکه کاردانو (ADA) و فعالیت نهنگ‌ها

عملکرد کاردانو (ADA) در هفت روز گذشته، از جمله در ۲۲ مارس، منعکس‌کننده روند بیت کوین است که هر دو بیش از ۱۶ درصد افزایش یافته‌اند.

حرکت صعودی کاردانو (ADA) همزمان با راه‌اندازی آپدیت شبکه جدید کاردانو در ۱۷ مارس بود. گزارش شده است که نسخه جدید نود (گره) که شبکه همتا به همتا (P2P) نامیده می‌شود، استفاده دو طرفه از نودهای تولیدکننده بلوک و نودهای رله را امکان پذیر می‌کند که می‌توانند در برابر خرابی‌ها از شبکه محافظت کنند.

قیمت کاردانو (ADA) از زمان آپدیت P2P کاردانو بیست درصد افزایش یافته است
قیمت کاردانو (ADA) از زمان آپدیت P2P کاردانو بیست درصد افزایش یافته است – منبع: TradingView

نکته جالب توجه این است که بر اساس داده‌های ارائه شده توسط Santiment، به نظر می‌رسد که نهنگ‌ها از افزایش قیمت کاردانو (ADA) در ماه مارس حمایت کرده‌اند.

برای مثال، درصد توکن‌های کاردانو توسط آدرس‌هایی که دارای ۱۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد کاردانو (ADA) هستند، از ۶/۱۶ درصد در اول مارس به ۷/۵۶ درصد در ۲۲ مارس افزایش یافته است.

از سوی دیگر، عرضه کاردانو (ADA) توسط گروه دارندگان ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون نفر از ۴۱/۳۲ درصد به ۳۹/۶۷ درصد در مدت مشابه کاهش یافته است.

توزیع عرضه کاردانو (ADA) در بین آدرس‌هایی که دارای هزار تا صد میلیون کاردانو هستند
توزیع عرضه کاردانو (ADA) در بین آدرس‌هایی که دارای هزار تا صد میلیون کاردانو هستند – منبع: Santiment

این موضوع نشان می‌دهد که ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون از دارندگان کاردانو (ADA) خرید خود را در ماه مارس افزایش دادند و در نتیجه وارد گروه ۱۰۰ میلیون تا ۱ میلیاردی شدند. به طور مشابه، آدرس‌هایی که بین هزار تا ۱۰ میلیون توکن کاردانو دارند، عرضه خود را در ماه مارس افزایش دادند.

 

چه شرایطی پیش روی کاردانو (ADA) است؟

از منظر فنی، قیمت کاردانو (ADA) با نزدیک شدن به سطح مقاومت خط روند نزولی چند ماهه خود، همانطور که در چارت روزانه زیر نشان داده شده است، منتظر عقب‌نشینی است.

چارت قیمت روزانه جفت ارز ADA/USD
چارت قیمت روزانه جفت ارز ADA/USD – منبع: TradingView

در این صورت، قیمت هدف کوتاه‌مدت برای جفت ارز ADA/USD نزدیک به سطح پشتیبانی خط روند صعودی آن (که در حال حاضر حدود ۰/۳۴ دلار است) ظاهر می‌شود که از دسامبر ۲۰۲۲ روند نزولی آن محدود شده است.

درمقابل، یک قیمت نهایی بالاتر از سطح مقاومت خط روند نزولی می‌تواند باعث شود که کاردانو (ADA) ناحیه مقاومت تبدیل شده به ناحیه پشتیبانی (قسمت بنفش رنگ)–محدوده ۰/۴۱-۰/۴۴ دلار–را تست کند. همانطور که در چارت زیر هم نشان داده شده است، این حرکت می‌تواند الگوی معکوس سر و شانه آن را تأیید کند.

چارت قیمت روزانه جفت ارز ADA/USD با الگوی معکوس سر و شانه
چارت قیمت روزانه جفت ارز ADA/USD با الگوی معکوس سر و شانه – منبع: TradingView

الگوی معکوس سر و شانه یک الگوی معکوس صعودی است که زمانی حل می‌شود که قیمت از سطح حمایتی خط گردن الگو شکسته شود.

به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال، هدف صعودی آن پس از افزودن فاصله بین پایین‌ترین نقطه و سطح گردن به نقطه شکست اندازه‌گیری می‌شود.

در نتیجه، اگر این الگو عملی شود، قیمت کاردانو (ADA) می‌تواند تا ژوئن تقریباً ۱۰۰٪ افزایش یابد و به ۰/۷۴۱ دلار برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا