خبر فوری

ایلان ماسک در توییت جدید خود بیش از ۱ میلیون دوج کوین شرط‌بندی می‌کند

ایلان ماسک در هفته‌های اخیر علاقه خود را به دوج کوین (DOGE) دوباره کشف کرده است.

پس از اینکه مدیرعامل توییتر به طور موقت لوگوی شیبا اینو–که نماد میم کوین‌هاست–را روی لوگوی پلتفرم توییتر گذاشت، حالا با یک شرط‌بندی جدید در جامعه دوج کوین غوغایی به پا کرده است.

ماسک از طریق توییتر یک میلیون دوج معادل ۸۳۵۰۰ دلار به هر کسی که بتواند ثابت کند که او معدن امرالد (زمرد) ندارد، در نظر گرفته است. این شرط‌بندی پس از آن صورت گرفت که حساب توییتر DogeDesigner که در جامعه دوج کوین محبوب است، ادعا کرد که خود ایلان ماسک هرگز معدن زمرد نداشته است.

داستان از اینجا شروع شد که این اینفلوئنسر که هفته‌های اخیر مکرراً با ایلان ماسک ارتباط داشته، در توییتر نوشت: «پیشنهاد ۶۹۴۲۰ دوج برای تمام رسانه‌هایی دارم که اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند. در صورتی که مدرکی دال بر وجود معدن زمرد ایلان ماسک دارید اطلاع بدهید و دوج کوین خود را دریافت کنید.» ایلان ماسک در پاسخ گفت: «من یک میلیون دوج کوین برای اثبات وجود این معدن پرداخت خواهم کرد!»

داستان شرط‌بندی دوج کوین چیست؟

گزارش‌های رسانه‌ها درباره مالکیت ادعای ماسک بر معدن زمرد به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد. در مصاحبه‌ای با فوربز در آن سال، خود ماسک توجه مخاطبان را به این ماجرا جلب کرد.

جیم کلش با ماسک مصاحبه‌ای ترتیب داده بود که در آن زمان نابغه به حساب می‌آمد. او داستان معدن زمرد را به عنوان یک حکایت درباره پدرش، ارول ماسک، که اکنون درگذشته، تعریف کرد.

ماسک گفت: «ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما پدر من نیز در معدن زمرد در زامبیا سهم داشت.»

در ماه ژانویه این موضوع دوباره مطرح شد اما ماسک وجود این معدن را رد کرد. خانواده ماسک نیز طوری رفتار می‌کنند که قبلاً هرگز در مورد معدن زمرد چیزی نشنیده بودند.

نکته جالب اینجاست که مصاحبه مورد نظر که در فوربز انجام شد، دیگر در وب سایت فوربز موجود نیست. کلش، نویسنده فوربز در آن زمان، در ماه ژانویه به Futurism گفت که نمی‌داند چرا مجله این مصاحبه را حذف کرده است.

در زمان انتشار این موضوع، قیمت دوج کوین واکنش چندانی به توییت جدید ایلان ماسک نشان نداد. دوج با ۲/۱٪ افزایش در ۲۴ ساعت گذشته با ۰/۸۴۱۱ دلار معامله شد.

چارت یک روزه قیمت دوج کوین
چارت یک روزه قیمت دوج کوین – منبع: DOGEUSD

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا