اخبار اتریوماخبار صرافی ها

اتریوم در ماه مارس با ۲۵ درصد اصلاح قیمت روبرو می‌شود

فروش اتریوم (ETH) در آینده محدود خواهد بود

بازار اتریوم نسبت به آپدیت شانگهای که ۱۷/۴ میلیون اتریوم را در گردش قرار می‌دهد، محتاطانه رشد کرده است.

قیمت توکن بومی اتریوم، اتر، تضاد بالایی را در میان فعالیت تریدرها و جهت بازار در ماه مارس نشان می‌دهد. این عدم قطعیت، از ۱۵ فوریه منجر به تثبیت قیمت اتریوم (ETH) در محدوده باریکی بین ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ دلار شده است.

۲۵ درصد اصلاح قیمت اتریوم (ETH) در ماه مارس

این عدم قطعیت به دلیل آپدیت اتریوم در شانگهای است که مدت‌ها منتظر بود در ماه مارس فعال شود.

پیش‌بینی تحلیلگران این است که آپدیت شانگهای به سهامداران امکان می‌دهد توکن‌های اختصاصی خود را از قرارداد هوشمند اثبات سهام اتریوم خارج کنند و یک فروش کوتاه‌مدت را آغاز کنند.

قرارداد هوشمند Ethereum PoS بیش از ۱۷/۴ میلیون اتریوم (به قیمت ۲۸/۳۵ میلیارد دلار با نرخ فعلی ارز) از زمان معرفی در دسامبر ۲۰۲۰، براساس داده‌های ابزار Etherscan جذب کرده است.

علاوه بر این، شکستن سطح  مقاومت فنی برای اتر دشوار است. همانطور که در نوار قرمز در چارت زیر نشان داده شده است، توکن اتریوم از آگوست ۲۰۲۲ چندین بار تلاش کرده تا ناحیه قیمت ۱۶۵۰-۱۷۰۰ دلاری را به عنوان سطح پشتیبانی بازگرداند.

چارت قیمت روزانه جفت ارز ETH/USD
چارت قیمت روزانه جفت ارز ETH/USD – منبع: TradingView

جالب است که هر تلاش شکست خورده این رمزارز منجر به عقب‌نشینی قوی به سمت یک سطح حمایت مشترک–یک خط روند صعودی چند ماهه شده است (که با رنگ سیاه در چارت مشخص شده).

بنابراین، اگر بخواهیم به تاریخ ارجاع دهیم، اصلاح بعدی اتریوم (ETH) می‌تواند به طور بالقوه قیمت آن را به نزدیک ۱۲۵۰ دلار برساند که ۲۵ درصد از سطوح فعلی کمتر خواهد بود.

در مقابل، شکست بالای محدوده ۱۶۵۰-۱۷۰۰ دلار باعث می‌شود که اتریوم محدوده قیمت ۱۹۲۵-۲۰۰۰ دلار (که با رنگ بنفش مشخص شده) را به عنوان هدف صعودی بعدی خود قرار دهد.

فروش اتریوم (ETH) در آینده محدود خواهد بود

از منظر داده‌های درون این اکوسیستم، احتمال سقوط طولانی قیمت اتر پایین است. لازم به ذکر است که از ماه سپتامبر تا کنون کاهش قابل توجهی در عرضه اتریوم (ETH) در صرافی‌ها وجود داشته–از حدود ۳۰٪ به ۱۱٪. از نظر تئوری، این موضوع فشار فروش فوری را کاهش می‌دهد.

سایت سنتیمنت (Santiment) خاطرنشان کرد: «روند ارزهای دیجیتال، به ویژه از ماه سپتامبر، به سرعت در حال حرکت به سمت غیرحضانتی شدن است.»

«این روند پس از ورشکستگی FTX افزایش یافت. صرف نظر از این که هم بیت کوین (BTC) و هم اتریوم (ETH) در حدود ۵ سال عرضه مبادلات پایینی داشتند، فروش این رمزارزها در آینده محدود خواهد بود.»

علاوه بر این، شرکت تحلیل داده‌های CryptoQuant به نتیجه مشابهی در مورد فروش احتمالی اتر در آینده، عمدتاً در پی هارد فورک شانگهای، رسیده است.

CryptoQuant اشاره می‌کند که ۶۰ درصد از عرضه اتر (ETH) سرمایه‌گذاری شده–حدود ۱۰/۳ میلیون اتر–در حال حاضر با ضرر همراه است. در همین حال، لیدو دائو (Lido DAO)، بزرگترین ارائه دهنده سهام اتریوم، ۳۰٪ از کل اتر سرمایه‌گذاری شده را با میانگین ضرر ۱۰۰۰ دلار یا ۲۴٪ در اختیار دارد.

سایت CryptoQuant نوشت: «معمولاً، فشار فروش زمانی ایجاد می‌شود که شرکت‌کنندگان سود بسیار بالایی داشته باشند، که در حال حاضر این مورد درباره اتر (ETH) سرمایه‌گذاری شده صدق نمی‌کند.»

علاوه بر این، سودآورترین اتر سرمایه‌گذاری شده کمتر از یک سال پیش به اشتراک گذاشته شد و در گذشته نیز شاهد سود قابل توجهی نبوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا