اخبار اتریوماخبار صرافی ها

کاهش ۳۷ درصدی عرضه اتر (ETH) در صرافی‌های ارز دیجیتال

تنها چند هفته قبل از آپدیت شانگهای اتریوم، کاهش عرضه رمزارز اتر (ETH) به عنوان یک نشانه صعود تلقی می‌شود.

اتر (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، در شش ماه گذشته پس از ادغام، به‌صورت مداوم شاهد کاهش عرضه مبادلاتی بوده است. شبکه اتریوم در سپتامبر ۲۰۲۲ تیک آپدیت اساسی داشت و در رویدادی به نام Merge (به معنی ادغام) از یک پروتکل اثبات کار (PoW) به یک پروتکل اثبات سهام (PoS) تبدیل شد.

بر اساس داده‌هایی که توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Santiment به اشتراک گذاشته شد، میزان اتر (ETH) موجود در صرافی‌ها همچنان در حال کاهش است. از زمان آپدیت مرج، عرضه اتر در صرافی‌ها ۳۷٪ کاهش داشته است.

کاهش مداوم عرضه در صرافی‌ها به عنوان یک علامت صعودی در نظر گرفته می‌شود، چرا که نشان می‌دهد اتریوم کمتری برای معامله یا فروش در دسترس است.

در سپتامبر قبل از مرج، در مجموع ۱۹/۱۲ میلیون اتر (ETH) به ارزش ۳۱/۳ میلیارد دلار در مبادلات وجود داشت. این رقم اکنون در هفته دوم فوریه به ۱۳/۳۶ میلیون اتر (ETH) به ارزش 19/7 میلیارد دلار کاهش یافته است.

عرضه اتریوم در صرافی‌ها
عرضه اتریوم در صرافی‌ها – منبع: Santiment

در حال حاضر کاربران بخش عمده‌ای از اتر (ETH) خود را به کیف پول‌هایی حضانتی منتقل می‌کنند، در حالی که بسیاری از تریدرها ترجیح می‌دهند با نزدیک شدن به آپدیت شانگهای، به استیک کردن ارزهای دیجیتال خود (staking) ادامه دهند. رویداد شانگهای، آپدیت بعدی اتریوم، برای ماه مارس برنامه‌ریزی شده است. هارد فورک شانگهای پیشنهادهای بیشتری برای بهبود شبکه ارائه می‌کند و به سهامداران و اعتباردهندگان اجازه می‌دهد دارایی‌های خود را از زنجیره بیکن (Beacon Chain) خارج کنند.

در حال حاضر، ۱۶ میلیون اتر (ETH) یا ۱۴ درصد از کل عرضه در زنجیره بیکن قرار دارد که با قیمت‌های فعلی تقریباً ۲۵ میلیارد دلار می‌شود–مبلغ قابل‌توجهی که پس از هارد فورک شانگهای به تدریج تبدیل به نقدینگی خواهد شد.

نرخ سوختن اتریوم
نرخ سوختن اتریوم – منبع: Beacon chain

از زمان آپدیت لندن در آگوست ۲۰۲۱، در مجموع ۲/۹ میلیون اتر (ETH) سوزانده شده است که ارزش امروزی آن ۴/۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا