اخبار اتریوم

محبوبیت بیشتر بیت کوین با وجود افزایش ۳۳۸ درصدی تراکنش های اتریوم در سال ۲۰۲۲

درحالی که آمار نشان می‌دهد مجموع تراکنش‌های شبکه‌ی اتریوم بیش از چهار برابر بیت‌کوین بوده، اما همچنان آمار نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲ آمار سرچ بیت‌کوین بالاتر از اتریوم بوده است.

با اینکه شبکه‌ی اتریوم از نظر حجم کل تراکنش‌ها در سال گذشته بیت‌کوین را تحت‌الشعاع قرار داد، وقتی صحبت از آمار سرچ آنلاین درباره‌ی ارزهای دیجیتال می‌شود تاج پادشاهی همچنان روی سر کریپتوست.

بر اساس داده‌های Nasdaq و Ycharts که دوم ژانویه در سایت Reddit به اشتراک گذاشته شد، تراکنش‌های اتریوم (۴۰۸/۵ میلیون) در سال قبل ۳۳۸ درصد بیشتر از بیت‌کوین (۹۳/۱ میلیون) بود.

حجم معاملات اتریوم و بیت کوین
مقایسه حجم معاملات اتریوم و بیت‌کوین بر اساس Reddit

 

مقادیر نشان داده شده در نمودار میلیون‌ها تراکنش هر دو ارز دیجیتال را با میانگین تراکنش‌های روزانه در حدود ۱/۱ میلیون تراکنش برای اتریوم و ۲۵۵ هزار برای بیت‌کوین نمایش می‌دهد.

با این حال، حجم تراکنش‌ها در شبکه‌ی بیت‌کوین نسبت به اتریوم که نوسانات بسیار بیشتری را در کل حجم تراکنش‌ها تجربه می‌کرد، ثابت‌تر و بیشتر به‌صورت دوره‌ای بود. این مورد به دلیل افزایش تقاضا در زمان‌های خاص مانند زمان راه‌اندازی NFT و سایر موارد پرمصرف مانند ضرب توکن XEN بود.

بر اساس Bitinfocharts، حجم سنگین‌تر تراکنش‌های اتریوم در سال جدید نیز ادامه داشته است، به طوری که تعداد تراکنش‌های اتریوم در دوم ژانویه به ۹۲۴۶۱۴ رسید که در مقایسه با بیت‌کوین با تعداد تراکنش ۲۲۹۱۹۱ در همان روز، ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

چارت مقایسه حجم معاملات اتریوم و بیت کوین
چارت مقایسه‌ حجم معاملات اتریوم و بیت‌کوین بر اساس Bitinfocharts

 

تحلیلگری که این شاخص‌های اندازه‌گیری را منتشر کرد اینگونه اظهار کرد که: «در مورد افرادی که باور دارند ممکن است روزی اتریوم جایگاه بیت‌کوین را از آن خود کند، تردید دارم.» هرچند کسانی که از این موضوع حمایت می‌کنند حالا دیگر دلیلی برای عملی شدن این تغییر دارند. این تغییر جایگاه در بازار زمانی اتفاق می‌افتد که یک زنجیره با همان شاخص‌ها که در اینجا شامل تراکنش‌ها و فعالیت ارز می‌شود، از زنجیره‌ی بالاتر پیشی بگیرد.

نمودارها شامل تراکنش‌های لایه‌‌ی ۲ نمی‌شوند که همین موضوع به تنهایی باعث می‌شود اتریوم در این معیار از بیت‌کوین جلوتر باشد. طبق داده‌های سایت L2beat، تعداد تراکنش‌های L2 در هر ثانیه در اواسط اکتبر از تراکنش‌های اتریوم در لایه‌ی ۱ پیشی گرفت و از آن زمان تاکنون بالاتر از آن حد باقی مانده است.

با این حال، در حالی که ممکن است اتریوم از نظر تراکنش و فعالیت جلوتر باشد، بیت‌کوین همچنان در سرچ ارزهای دیجیتال در گوگل رتبه‌ی بالاتری دارد. در اول ژانویه، خبرنامه‌ای از In Bitcoin We Trust منتشر شد که نشان داد بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ با ۲۸/۴ میلیون جستجوی ماهانه‌ی گوگل در سراسر جهان، بیشترین توجه را در موتور جستجوی گوگل به خود جلب کرد. طبق گزارش‌هایی که در ۲۳ دسامبر منتشر شد، اتریوم در جایگاه دوم یا حتی سوم از نظر محبوبیت جستجو قرار نمی‌گیرد. جایگاه دوم و سوم به ترتیب به SHIB و DOGE تعلق می‌گیرد.

بر اساس داده‌ها، اتریوم در جایگاه چهارم، با ۳/۸ میلیون جستجوی ماهانه در سراسر دنیا رتبه‌بندی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا