اخبار اتریوماخبار بلاک‌چین

با وجود نگرانی‌های نظارتی بازار ارزهای دیجیتال، روند پالیگان Polygon همچنان صعودی است

ماشین مجازی اتریوم مبتنی بر دانش صفر پالیگان (Polygon zkEVM) و فعالیت وب 3

در چند هفته گذشته، با وجود ابهامات نظارتی و تورم بالاتر از حد انتظار در ایالات متحده، پالیگان (MATIC) یک روند صعودی را تجربه کرده.

ماشین مجازی اتریوم مبتنی بر دانش صفر پالیگان (Polygon zkEVM) و فعالیت وب 3 

پالیگان به چند دلیل مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها اعلام این مورد بود که ۲۷ مارس روزی است که شبکه بتا ماشین مجازی اتریوم (zkEVM) مبتنی بر دانش صفر فعال خواهد شد. این فناوری یکی از امیدوارکننده‌ترین مسیرهای مقیاس‌پذیری برای اتریوم است.

این موضوع به افزایش فعالیت در بازار NFT هم کمک می‌کند. داده‌های Dune Analytics نشان می‌دهد که فروش NFT در پالیگان در دسامبر ۲۰۲۲ و ژانویه ۲۰۲۳ از اتریوم پیشی گرفته است.

اسکوئر انیکس (Square Enix)، یکی از برترین استودیوهای بازی سازی در جهان که بازی‌هایی مانند فاینال فانتزی را ساخته است، اخیراً اعلام کرد که عرضه بازی خود را از اتریوم به پالیگان تغییر می‌دهد و دلیل آن را مقیاس پذیری و هزینه‌های موجود در زنجیره جانبی اعلام کرد. این شرکت قصد دارد یک بازی NFT با حدود ۱۰ هزار کاراکتر NFT راه‌اندازی کند.

در همین حال، NFT های استارباکس که فروش بالایی دارند نیز بر روی پالیگان ساخته شده‌اند. اگرچه پروژه Starbucks Odyssey هنوز در مرحله بتا است، در آخرین ایردراپ تقریباً ۲ هزار دلار برای هر NFT فروش ثبت شد. این فروش بیش از ۱۴۳ هزار دلار درآمد داشته و توجه بیشتری را به این مجموعه و پالیگان جلب کرده است.

قیمت پالیگان (MATIC) در یک هفته ۱۶ درصد افزایش یافته است

پالیگان (MATIC) در زمان نگارش این خبر با قیمت ۱/۵۱ دلار معامله می‌شود که نشان می‌دهد در هفته گذشته ۱۶/۷ درصد افزایش داشته و با ارزش  ۱۳/۱۷ میلیارد دلار در بازار، به رتبه نهم در بین تمام ارزهای دیجیتال در رسیده است.

چارت USD پالیگان
چارت USD پالیگان – منبع: CoinMarketCap

در ۱۲ فوریه، ارزش بازار این رمزارز ۱۰/۸ میلیارد دلار بود و در رتبه دهم قرار گرفت. در این زمان ۱/۲۴ دلار معامله می‌شد. چند روز بعد، در ۱۶ فوریه با ارزش بازار ۱۱/۲ میلیارد دلار به رتبه نهم صعود کرد. قیمت این رمزارز در این تاریخ ۱/۳۷ دلار بود. 

این رمزارز از نظر ارزش بازار، جایگاه خود را در بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر حفظ کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا