اخبار اتریوماخبار بلاک‌چیناخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

رئیس CFTC استیبل کوین‌ها و اتر را کالا اعلام کرد

استیبل کوین‌ها و اتر کالا هستند و باید تحت اختیار این کمیسیون قرار بگیرند.

در کشمکش بین قانون‌گذاران آمریکا بر سر کنترل دارایی‌های کریپتو، رئیس CFTC، کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای آمریکا، با تأکید بر موضع خود، اتر و استیبل کوین‌ها را کالا اعلام کرد.

طبق گفته رئیس کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای آمریکا در جلسه اخیر مجلس سنا، استیبل کوین‌ها و اتر کالا هستند و باید تحت اختیار این کمیسیون قرار بگیرند. 

راستین بهنام، رئیس کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای آمریکا، در جلسه اخیر سنا در هشتم مارس، در پاسخ به پرسش‌های سناتور کریستن گیلیبراند در مورد نظرات متفاوت قانون‌گذاران و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) پس از تسویه حساب CFTC در سال ۲۰۲۱ با ناشر استیبل کوین تتر، گفت:

«با وجود چارچوب نظارتی پیرامون استیبل کوین‌ها، از نظر من، آنها کالا به حساب می‌آیند.»

او افزود: «برای تیم اجرایی ما و کمیسیون مشخص بود که تتر، که یک استیبل کوین محسوب می‌شود، کالا است.»

در گذشته، کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای آمریکا ادعا کرده بود که دارایی‌های دیجیتالی بخصوصی مانند اتر، بیت کوین و تتر کالا هستند–این مورد در شکایت این کمیسیون علیه سم بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX در اواسط دسامبر مطرح شد.

بهنام در پاسخ به این سوال که CFTC چه مدرکی برای در اختیار گرفتن نفوذ نظارتی بر اتر در جلسه استماع سنا ارائه می‌کند، اظهار کرد که اکر این رمزارز را به یقین یک کالا نمی‌دانست، به هیچ وجه اجازه نمی‌داد به عنوان یک کالا در لیست محصولات آتی این کمیسیون قرار بگیرد و معرفی شود.

بهنام افزود: «اگر چنین کاری را بدون دفاع قانونی جدی برای حمایت از این استدلال مبنی بر اینکه این دارایی دیجیتال یک کالا است، انجام دهیم، خطر دادخواهی وجود دارد و اعتبار این کمیسیون زیر سؤال می‌رود.»

این مورد تأییدی بر متغیر بودن دیدگاه بهنام در مورد طبقه‌بندی دارایی‌های دیجیتال است. او در نوامبر سال گذشته، طی رویدادی در دانشگاه پرینستون، گفت که بیت کوین تنها ارز دیجیتالی است که می‌توان آن را به عنوان یک کالا در نظر گرفت و اشاره‌ای به اتر نکرد. تنها یک ماه قبل از این مورد، او پیشنهاد کرده بود که اتر نیز می‌تواند به عنوان یک کالا در نظر گرفته شود.

جدیدترین اظهارات بهنام مخالف دیدگاه رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، گری جنسلر است که در مصاحبه‌ای با مجله نیویورک در ۲۳ فوریه ادعا کرد که «هر دارایی به غیر از بیت کوین» اوراق بهادار محسوب می‌شود، ادعایی که توسط چندین وکلای ارزهای دیجیتال رد شد.

دیدگاه‌های متفاوت تنظیم‌کننده‌های بازار می‌تواند زمینه را برای یک درگیری فراهم کند زیرا هر یک برای کنترل نظارتی صنعت کریپتو رقابت می‌کنند.

در اواسط فوریه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، اختیارات خود را علیه پکسوس (Paxos) ناشر استیبل کوین تغییر داد و گفت ممکن است از این شرکت به دلیل نقض قوانین حمایت از سرمایه‌گذاران و به دلیل ادعای اینکه استیبل کوین بایننس اوراق بهادار ثبت نشده است، شکایت کند.

تقریباً در همان زمان، قانون‌گذاران آزمایشگاه‌های Terraform را مورد هدف قرار دادند و استیبل کوین الگوریتمی خود TerraUSD Classic را به عنوان اوراق بهادار معرفی کرد. 

گابریل شاپیرو، مشاور عمومی آزمایشگاه‌های دلفی، گفت که این اقدام می‌تواند نقشه راهی باشد برای درک بهتر روش کار و موضع کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مواجهه با طرح‌های آتی سایر صادرکنندگان استیبل کوین.

موسس و مدیرعامل Circle، جرمی آلیر گفت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار را به عنوان مسئول قانون‌گذاری استیبل کوین‌ها قبول ندارد و گفت که این مورد باید توسط یک قانون‌گذار بانکی نظارت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا