اخبار اتریوماخبار بلاک‌چین

سرمایه‌گذاری بیش از ۳/۶ میلیارد دلار اتریوم برای تقویت شبکه اتریوم

ذخیره کافی اتریوم برای حمله ۵۱ درصدی به بیت کوین

 

داده‌های UltraSoundMoney در ۲۰ مه نشان می‌دهد که دو میلیون اتریوم (ETH) به ارزش تقریبی ۳/۶ میلیارد دلار آماده است تا برای تقویت بیشتر امنیت شبکه اتریوم سرمایه‌گذاری شود.

ذخیره کافی اتریوم برای حمله ۵۱ درصدی به بیت کوین

این میزان قابل توجه از ذخیره اتریوم فرضیه‌های شگفت‌انگیزی مطرح کرده است، از جمله چشم‌انداز استفاده از این ذخیره اتریوم برای انجام حمله ۵۱ درصدی به شبکه بیت کوین.

فرضیه‌های فعلی احتمال استفاده از ذخیره برای خرید بیت کوین بیشتر را نیز تقویت می‌کنند. از آنجایی که اتریوم و بیت کوین از بلاک چین‌های مجزا و رویه‌های اجماع متفاوتی استفاده می‌کنند، امکان تعامل مستقیم این دو شبکه وجود ندارد و این حمله از نظر تئوری غیرممکن می‌شود.

با این حال، ارزش پولی اتریوم انباشته شده نشان می‌دهد که ممکن است برای خرید میزان مورد نیاز بیت کوین برای انجام چنین حمله‌ای از این ذخیره اتریوم استفاده شود.

توجه جامعه کریپتو به حمله ۵۱ درصدی جلب می‌شود

برای آشنایی بیشتر با موضوع حمله ۵۱ درصدی، لازم به توضیح است که حمله ۵۱ درصدی جهت به دست آوردن کنترل بیش از ۵۰ درصد از قدرت استخراج یا نرخ هش شبکه بلاک چین توسط یک شخص یا سازمان انجام می‌گیرد. در این میان، یک هکر می‌تواند تراکنش‌ها را اصلاح کند و دابل اسپندینگ (وضعیتی که طی آن یک واحد برابر از دارایی‌های دیجیتال، بیش از یک‌بار خرج شود) انجام دهد، که اعتماد و قابلیت اطمینان شبکه را تضعیف می‌کند.

حتی اگر این نوع حمله بر اساس اثبات کار علیه یک بلاک چین انجام شود، انجام آن در عمل پیچیده‌تر است. به دست آوردن حجم قابل توجهی از بیت کوین برای به دست آوردن کنترل حداکثری، به دلیل افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود.

این افزایش قیمت به منابع بیشتری نیاز دارد،، در نتیجه روند حمله به شکل فعلی آن را دشوارتر می‌کند. علاوه بر این، فناوری پشت بلاک چین مبتنی بر ایده‌آل‌های شفافیت، امنیت و اعتماد است.

بنابراین، حمله به ۵۱ درصد از کل منابع شبکه مستقیماً بر خلاف این ازش‌های عنوان‌شده است. این موضوع به طور قابل توجهی بر شهرت شبکه و در نتیجه ارزش کل آن تأثیر منفی می‌گذارد.

بر این اساس، با وجود ذخایر عظیم اتریوم که آماده به اشتراک‌گذاری در زنجیره بیکن اثبات سهام اتریوم است، امکان استفاده از آن برای حمله ۵۱ درصدی فرضی به بیت کوین کاملاً بی‌اساس و بسیار بعید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا