اخبار اتریوماخبار بیت کویناخبار قانون‌گذاری

سخت‌گیری‌های نظارتی ایالات متحده منجر به خروج دارایی‌های دیجیتال ۳۲ میلیون دلاری می‌شود

بیشترین میزان هفتگی خروج دارایی‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۳

سخت‌گیری‌های نظارتی ایالات متحده از طریق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تمام جنبه‌های صنعت ارزهای دیجیتال در ایالات متحده را هدف قرار می‌دهد و سرمایه‌گذاران نهادی نیز میزان وخامت این وضعیت را درک کرده‌اند.

با بیشترین میزان هفتگی خروج دارایی‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۳، و در پی سخت‌گیری‌های نظارتی در ایالات متحده، ممکن است سرمایه‌گذاران نهادی دچار ترس شده باشند.

در ۲۰ فوریه، CoinShares، مدیر صندوق رمزنگاری گزارش داد که میزان خروجی دارایی‌های دیجیتال در هفته گذشته مجموعاً ۳۲ میلیون دلار بوده که بیشترین میزان در سال ۲۰۲۳ است.

این جریان در پی سرکوب گسترده صنعت دارایی‌های دیجیتال در ایالات متحده رخ داده که همه چیز را، از سهام گرفته تا استیبل کوین و نگهداری ارزهای دیجیتال هدف قرار داده است. تحلیلگران صنعت این قضیه را جنگ علیه رمزارزها می‌دانند.

جیمز باترفیل، تحلیلگر CoinShares، اضافه کرد که میزان دارایی خروجی در اواسط هفته گذشته به ۶۲ میلیون دلار رسید، اما با بهبود احساسات کاربران بازار، در پایان هفته این میزان کاهش پیدا کرد.

بیشترین میزان این خروجی دارایی، یعنی ۷۸ درصد آن، مرتبط با بیت کوین بوده است. شرکت CoinShares سخت‌گیری‌های نظارتی را عامل افزایش این میزان خروجی عنوان کرد.

«ما معتقدیم که این موضوع به دلیل خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به فشارهای نظارتی اخیر در ایالات متحده اتفاق افتاده است.» 

با این حال، احساسات منفی سرمایه‌گذاران نهادی در بازارهای گسترده‌تر تاثیر چندانی نگذاشت، و شاهد افزایش ۱۰ درصدی در میزان معاملات این دوره بودیم. باترفیل گفت که این موضوع کل دارایی‌های تحت مدیریت برای محصولات سازمانی را به ۳۰ میلیون دلار رساند که بالاترین سطح از ماه اوت است.

در اتریوم و رمزارزهای دیگر هم خروجی وجود داشت، اما با رسیدن میزان ورودی سرمایه به رقم ۹/۶ میلیون دلار در بلاک چین، این روند تغییر کرد.

موسسات در ژانویه شروع به سرمایه‌گذاری مجدد در صندوق‌های ارزهای دیجیتال کردند. در آخرین هفته از ماه ژانویه، مجموعاً ۱۱۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شد و به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسید.

اقدامات اجرایی نظارتی که مسئول تغییر احساسات کاربران بازار است، به اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه صرافی Kraken به دلیل استیکینگ در ۹ فوریه منجر شد. چند روز بعد، این شرکت از Paxos به دلیل استخراج بایننس USD شکایت کرد، و هفته گذشته پیشنهاد تغییراتی را با هدف استفاده از شرکت‌های حوزه ارزهای دیجیتال به عنوان نهاد کنترل کننده دارایی‌ها مطرح کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا