اخبار اتریوم

هشدار ویتالیک بوترین در رابطه با حجم بالای بارگذاری اتریوم

ویتالیک بوترین می‌گوید باید به توسعه‌دهندگان کمک کنیم تا استراتژی‌های جایگزین برای دستیابی به اهداف امنیتی خود پیدا کنند.

 

ویتالیک بوترین حمایت خود را از حفظ مینیمالیسم اجماع اتریوم و عدم اشباع اعتباردهنده‌ها با چیزهای دیگر نشان داد.

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، یک پست وبلاگ طولانی منتشر کرده که در آن درباره خطرات گسترش فعالیت اجماع اتریوم فراتر از عملکردهای اصلی آن یعنی اعتبارسنجی بلاک‌ها و ایمن‌سازی شبکه، هشدار داده است.

اجماع اتریوم فرآیندی است که در آن بلاک‌ها توسط مکانیسم اثبات سهام که در سپتامبر ۲۰۲۲ طی پروسه مرج (the Merge) اجرا شد، تأیید می‌شوند.

بوترین در یک پست وبلاگی در تاریخ ۲۱ مه با عنوان «حجم بارگذاری روی اجماع اتریوم بالا نبرید» هشدار داد که استفاده از اجماع شبکه اتریوم برای چیزهای دیگر می‌تواند «خطرات سیستمی بالایی را برای اکوسیستم به همراه داشته باشد و باید از آن جلوگیری کرد و در برابر آن مقاومت نشان داد».

بنیانگذار اتریوم اساساً بر حفظ مینیمالیسم بلاک چین تأکید دارد.

بوترین خاطرنشان کرد که در طول این سال‌ها، پیشنهادات و ایده‌هایی مطرح شده بود که پیشنهاد استفاده از اجماع اجتماعی اتریوم برای اهداف دیگر، مانند قیمت و داده‌های اوراکل، ابتکارات مجدد و استفاده از سافت فورک‌های لایه یک برای بازیابی لایه دو را مطرح می‌کرد به این شرط که این پروژه‌ها از ابتدا مشکلاتی داشته باشند.

تمایل به تلاش برای گسترش هسته بلاک چین با قابلیت‌های بیشتر وجود دارد، چرا که هسته بلاک چین دارای بیشترین وزن اقتصادی و بزرگترین جامعه‌ای است که آن را زیرنظر دارد، اما هر یک از این توسعه‌ها به شکننده‌تر شدن هسته کمک می‌کند.

بوترین گفت که این تکنیک‌ها می‌توانند خطرات سیستمیک بالا را برای اکوسیستم به همراه داشته باشد، از جمله حمله ۵۱ درصدی آگاهانه به سیستم.

برخی از نمونه‌های پرخطر عبارتند از ایجاد اوراکل‌های قیمت جفت ارز ETH/USD که در آن‌ها می‌توان به دارندگان یا اعتبار دهندگان اتریوم رشوه داد تا به آن رأی دهند، که در صورت عدم توافق ممکن است منجر به «خروج پول سرمایه‌گذاران مخرب» شود.

با این حال، او نیاز به اوراکل‌های بهتر را تایید کرد و یک رویکرد مورد به مورد را پیشنهاد کرد چرا که مشکلات مختلف ذاتاً تفاوت چشمگیری با یکدیگر دارند.

به طور کلی، بوترین گفت که هرگونه گسترش «وظایف» برای مکانیزم اجماع اتریوم هزینه‌ها، پیچیدگی‌ها و خطرات اجرای اعتبارسنجی را افزایش می‌دهد.

او اظهار کرد که انجام اقداماتی که خطر افزایش حجم فعالیت‌های اجماع بلاک چین به هر چیزی به جز وظایف اصلی پروتکل اتریوم را به همراه داشته باشد، باید با احتیاط همراه شود و اینچنین خلاصه کرد: «ما باید مینیمالیسم را در زنجیره حفظ کنیم، به گسترش نقش اجماع اتریوم کمک کنیم و به توسعه‌دهندگان کمک کنیم تا استراتژی‌های جایگزین برای دستیابی به اهداف امنیتی خود پیدا کنند.»

مکانیسم اجماع اتریوم در سپتامبر سال گذشته از اثبات کار به اثبات سهام تغییر کرد. به‌علاوه، اتریوم استیک‌شده به تازگی با آپدیت شاپلا در ۱۲ آوریل برای خروج عرضه شده است. این موضوع افزایش بررسی نقش‌های اعتبارسنجی و خطرات امنیتی در بزرگترین شبکه قرارداد هوشمند جهان را توضیح می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا