اخبار اتریوماخبار بلاک‌چین

زی‌کی سینک (ZkSync) پالیگان را در میزان ارزش کل قفل‌شده (TVL) شکست می‌دهد

موفقیت چشمگیر زی‌کی سینک پس از معرفی پروتکل مقیاس‌پذیری لایه دو خود با عنوان Era

 

پلتفرم توسعه‌دهنده اتریوم (ETH) که با نام اکوسیستم زی‌کی سینک (ZkSync) شناخته می‌شود، طی چند هفته گذشته گسترش قابل توجهی را تجربه کرده و از پالیگان در میزان ارزش کل قفل‌شده پیشی گرفته است.

این گسترش به ویژه پس از معرفی پروتکل مقیاس‌پذیری لایه دو زی‌کی سینک معروف به Era در ۲۴ مارس توجهات را به خود جلب کرده است. وقتی زی‌کی سینک با پلتفرم بلاک چین پالیگان که اخیراً همتای EVM  zkEVM (ماشین مجازی اتریوم با دانش صفر) را معرفی کرده است، در تضاد قرار می‌گیرد، می‌توان نتیجه گرفت که زی‌کی سینک از نظر ارزش کل قفل‌شده (TVL) نسبت به دومی عملکرد موفقیت‌آمیزتری از خود نشان داده است.

شرکت اطلاعاتی بازار ارز دیجیتال Messari در توییتی به ۳۱۳ هزار دنبال‌کننده خود درباره موفقیت چشمگیر اکوسیستم زی‌کی سینک طی چند هفته پس از راه‌اندازی Era خبر داد.

در پایان سه ماهه اول، زی‌کی سینک نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار ارزش کل قفل‌شده در سراسر اکوسیستم خود داشت، در حالی که zkEVM پالیگان در مقایسه، با استقبال کمی روبرو شده بود.

شرکت Messari خاطرنشان کرد که در پایان سه ماهه اول، زی‌کی سینک نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار ارزش کل قفل‌شده در سراسر اکوسیستم خود داشت، در حالی که zkEVM پالیگان در مقایسه با استقبال کمی روبرو شده بود. 

مهم‌ترین تمایز بین این دو زنجیره این است که Era با EVM سازگار است، در حالی که zkEVM پالیگان همتای EVM محسوب می‌شود.

زی‌کی سینک پالیگان را در ارزش کل قفل‌شده (TVL) شکست می‌دهد 

 

نمودار ارزش کل قفل‌شده ZkSync و Polygon
نمودار ارزش کل قفل‌شده ZkSync و Polygon – منبع: توییتر Messari

در حالی که ارزش کل قفل‌شده زی‌کی سینک از زمان معرفی Era رشد قابل توجهی داشته و به ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است، ارزش کل قفل‌شده پالیگان با سرعت ۲/۲ میلیون دلار نسبتاً بدون تغییر باقی مانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا