اخبار صرافی ها

مدیرعامل BitMEX می‌گوید صنعت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ با خاک یکسان شد

آیا ققنوس ارزهای دیجیتال دوباره از خاکستر برمی‌خیزد؟


استفان لوتز، مدیرعامل
BitMEX در مورد سال پرفراز و نشیب ۲۰۲۲ برای صنعت ارزهای دیجیتال، تأثیرات ورشکستگی صرافی FTX و سایر رویدادهای مهم اخیر صحبت کرد.

استفان لوتز معتقد است صنعت ارزهای دیجیتال با وجود فروپاشی صرافی FTX و وام‌دهندگان بزرگ در سال ۲۰۲۲ که اثرات طولانی‌مدتی بر این صنعت داشت، دوره‌ پررونقی را تجربه می‌کند.

مدیرعامل پلتفرم بورس و مشتقات در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف تصویر مثبتی را برای فضای گسترده‌تر ترسیم کرد و بر افزایش تعداد کاربران و فعالیت معاملاتی در حدود پنج ماه پس از سال ۲۰۲۳ تأکید کرد.

لوتز، که در اواخر سال ۲۰۲۲ به عنوان مدیرعامل موقت وارد کار شد و همچنین وظایف مدیر ارشد مالی را انجام داد، دوره‌ای از تغییرات را برای صنعت توصیف کرد توجهات بسیاری را به خود جلب کرده بود.

«سال گذشته شاهد فرآیند یکسان‌سازی صنعت بودیم. توجه افراد بیشتری در این صنعت به سوی نیاز به اثبات ذخایر و حضانت شفاف دارایی‌ها جلب شد»

BitMEX تلاش‌هایی برای اطمینان از شفافیت با کاربران خود انجام داده است. به گفته لوتز، این پلتفرم از آگوست ۲۰۲۱ شروع کرده و دو بار در هفته اطلاعات اثبات ذخایر و اثبات بدهی‌ها را منتشر می‌کند. این موضوع به نوبه خود به کاربران این امکان را می‌دهد تا جزییات اطلاعات خود را، مانند مانده حساب‌ها در کل بدهی پلتفرم ردیابی کنند.

توکن‌های صرافی نیز سال گذشته با فروپاشی صرافی FTX که نام آن با توکن بومی صرافی ارزهای دیجیتال FTX گره خورده بود، کاملاً در کانون توجه قرار گرفتند. BitMEX توکن بومی خود (BMEX) را در میانه اتفاقات مربوط به صرافی FTX بر روی پلتفرم خود راه‌اندازی کرد و لوتز معتقد است که توکن‌های صرافی هنوز هم از جایگاه مناسبی در صنعت برخوردارند: «ترید این توکن به طور پیوسته ادامه دارد و به‌عنوان یک توکن کاربردی، مجموعه‌ای از مزایا را در بورس به تریدرهای ما می‌دهد، از تخفیف در کارمزد گرفته تا پاداش.»

لوتز می‌گوید که BitMEX همچنان سودآور است و در سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش کاربر بوده است. همچنین علیرغم اعتراف Hayes و Delo به نقض قوانین بانک به خاطر ورشکستگی‌های قبلی در زمینه مبارزه با پولشویی در دو سال گذشته، برای این شرکت روال معمول به حساب می‌آمد.

رویدادهای فعلی بازار نیز موضوع بحث بود و افزایش توکن‌های میم در هفته‌های اخیر به اکوسیستم BitMEX نیز نفوذ کرده است. بورس مشتقات شاهد افزایش حجم معاملات در توکن‌ها از جمله PEPE و AIDOGE بوده است: «هفته گذشته، تریدر برتر ما بیش از ۶۰۰ هزار دلار سود کسب کرد.»

لوتز اضافه کرد که پیش‌نمایش قراردادهای جدید حاوی میم کوین‌هامورد استقبال کاربران BitMEX قرار گرفته است که نشان‌دهنده تمایل بالا به فعالیت در این فضاست.

ماهیت مبادلات مشتقه به عنوان ارائه‌دهندگان نقدینگی بازار حول محور اجازه دادن به تریدرها برای استفاده از تغییرات قیمت بازار است. همانطور که لوتز تاکید کرد، تریدرهای باتجربه در این پلتفرم‌ها سود قابل‌توجهی به دست خواهند آورد.

BitMEX یک پلتفرم مشتقات فعال در صنعت بوده است و در اواسط سال ۲۰۲۲ صرافی خود را راه‌اندازی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا