اخبار صرافی هااخبار قانون‌گذاری

انتقال استیبل کوین‌های مرتبط با FTX و ۱۴۵ میلیون دلار به صرافی‌ها

انتقال ۶۹/۶۴ میلیون تتر و ۷۵/۹۴ میلیون یواس‌دی کوین (USDC)

سه کیف پول، که ظاهراً با FTX و شرکت تابعه آن، آلامدا ریسرچ (Alameda Research) مرتبط هستند، ۶۹/۶۴ میلیون تتر و ۷۵/۹۴ میلیون یواس‌دی کوین (USDC) جابه‌جا کرده‌اند.

حین انجام تحقیقات متعدد بر این موضوع، FTX همچنان به جابجایی وجوه ادامه می‌دهد. آدرس‌های مربوط به این صرافی ورشکسته، حدود ۱۴۵ میلیون دلار استیبل کوین را به پلتفرم‌های مختلف منتقل کردند.

ذخایر تتر به کیف پول‌های حضانتی (custodial) وارد پلتفرم‌هایی مانند کوین بیس، بایننس و کراکن شده است. تمام وجوه یواس‌دی کوین (USDC) به یک کیف پول حضانتی کوین بیس منتقل شد.

FTX و آلامدا، هردو در حال بازیابی دارایی‌ها هستند، چرا که با درخواست‌هایی برای بازگرداندن وجوه به گروه‌های مختلف سرمایه‌گذار مواجه شده‌اند. به گفته اندی دیتدریک، وکیل FTX، تا ژانویه ۲۰۲۳، صرافی FTX قبلاً ۵ میلیارد دلار پول نقد و ارزهای دیجیتال لیکویید شده را بازیابی کرده بود. با این حال، کل بدهی‌های آن بیش از ۸/۸ میلیارد دلار است.

آخرین آپدیت در پرونده ورشکستگی FTX زمانی منتشر شد که قرارداد جدیدی با یک شرکت متعلق به دولت ابوظبی منعقد شده بود. آلامدا ریسرچ باقی مانده سهام خود در شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر Sequoia Capital را به مبلغ ۴۵ میلیون دلار به صندوق دارایی دولتی ابوظبی فروخت.

در ماه مارس، آلامدا ریسرچ علیه Grayscale Investments در دادگاه عالی دلور (Delaware) شکایت کرد. بر اساس بیانیه منتشر شده، آلامدا در این شکایت، به دنبال آن است که ارزش ۹ میلیارد دلار یا بیشتر برای سهامداران Grayscale Bitcoin و Ethereum Trusts را باز کند و بیش از یک چهارم میلیارد دلار ارزش دارایی برای مشتریان و طلبکاران FTX Debtors را بازگرداند.

با انباشته شدن پرونده‌ها علیه FTX، برخی از شاکیان خواستار تجمیع دعاوی علیه این صرافی ورشکسته شدند. با این حال، در هشتم مارس، یک قاضی درخواست تلفیق شکایت‌ها را رد کرد و تاکید کرد که متهمان هنوز اجازه پاسخگویی ندارند.

ژاکلین کورلی، قاضی منطقه‌ای آمریکا اخیراً درخواست برای ادغام پنج شکایت مطرح شده علیه FTX را رد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا