اخبار صرافی هااخبار قانون‌گذاری

همکاری گوگل کلود (Google Cloud) با بلاک چین تزوس (Tezos) برای توسعه فناوری وب 3

این مشارکت باعث می‌شود که گوگل کلود (Google Cloud) به اعتبارسنج شبکه تزوس (Tezos) تبدیل شود.

گوگل کلود در این همکاری جدیدش، بخش جدیدی را به پروژه خود در رابطه با وب 3 خود اضافه کرده تا شاهد تبدیل شدن آن به اعتبارسنج شبکه در بلاک چین تزوس (Tezos) باشد.

در ۲۲ فوریه، بنیاد تزوس، یک بنیاد غیرانتفاعی سوئیسی که از بلاک چین تزوس حمایت می‌کند، اعلام کرد که با گوگل کلود همکاری کرده است تا به مشتریان کسب‌وکارهای مربوط به محاسبات ابری اجازه دهد نودهای تزوس را قرار داده و برنامه‌های وب 3 را روی بلاک چین بسازند.

محاسبات اَبری (cloud computing) مدل محاسباتی بر پایهٔ شبکه‌های رایانه‌ای مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و انجام خدمات مرتبط (از جمله زیرساخت، نرم‌افزار و سایر منابع محاسباتی) ارائه می‌کند.

تزوس یک پلتفرم قرارداد هوشمند مبتنی بر بلاک چین است که برای تامین انرژی برنامه‌های غیرمتمرکز، مشابه اتریوم و کاردانو استفاده می‌شود. شرکت‌هایی همچون Ubisoft (غول صنعت گیم) و دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) از تزوس استفاده کرده‌اند.

این مشارکت همچنین به قرارگرفتن نودهای پروتکل RPC را برای برنامه‌های وب 3 با استفاده از بلاک چین تزوس و زیرساخت گوگل کلود برای شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان ممکن می‌سازد. 

در اطلاعیه این قرارداد آمده است: «بنیاد تزوس دسترسی مشتریان قبلی و جدید گوگل کلود را به برنامه خود فراهم می کند. از طریق این برنامه، تزوس به مشتریانی که علاقه‌مند به ساخت برنامه‌های وب 3 هستند، خدمات ارائه می‌دهد.»

این مشارکت قرار است به استارت‌آپ‌های منتخب تزوس، اعتبار گوگل کلود، و از طریق برنامه Google for Startups Cloud مشاوره دهد.

جیمز ترومانس، مدیر مهندسی وب 3 در گوگل کلود گفت: «ما در گوگل کلود، زیرساخت‌های امن و قابل اعتمادی را برای بنیان‌گذاران و توسعه‌دهندگان وب 3 فراهم می‌کنیم تا روی نوآوری و مقیاس‌بندی برنامه‌های خود کار کنند.»

در همین حال، مدیر ارشد بازرگانی بنیاد تزوس، میسون ادواردز، گفت که این مشارکت گامی به سوی دستیابی به پذیرش این برنامه از طرف سازمان‌ها و فرصت‌های انبوه سرمایه‌گذاری در فناوری وب 3 است.

در ژانویه ۲۰۲۲، گوگل کلود یک تیم اختصاصی برای دارایی‌های دیجیتال با هدف تسهیل رشد و پیشرفت اکوسیستم بلاک چین تشکیل داد. هدف اصلی این تیم کمک به مشتریان گوگل کلود در تولید، تبادل، حفظ ارزش و معرفی محصولات جدید در پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک چین بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا