اخبار صرافی هااخبار قانون‌گذاری

رویکرد سختگیرانه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به ضرر این کشور است

برد گارلینگ‌هاوس، مدیرعامل ریپل، رویکرد سختگیرانه و اعمال فشار SEC را به ضرر آمریکا می‌داند.

برد گارلینگ‌هاوس، مدیرعامل ریپل، گفت که شکایت او از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه ریپل، این است که این نهاد قانون‌گذاری رویکرد سختگیرانه‌ای در مواجهه با صنعت ارزهای دیجیتال دارد.

مدیرعامل ریپل باور دارد که اعمال مقررات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از طریق اعمال فشار، روشی سالم برای اجرای قانون در یک صنعت نیست و ممکن است منجر به این شود که ایالات متحده جذابیت خود را برای شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال از دست بدهد.

در مصاحبه با بلومبرگ در ۳ مارس، برد گارلینگ‌هاوس، مدیرعامل شبکه پرداخت دیجیتال مبتنی بر بلاک چین ریپل، این موضوع را مطرح کرد که رویکرد مقرراتی و سختگیرانه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، این کشور را در معرض خطر جدی از دست دادن یک قطب جذاب برای تکامل بعدی بلاک چین و نوآوری در حوزه رمزارز قرار می‌دهد.

برد گارلینگ‌هاوس خاطرنشان کرد که پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه ریپل این است که SEC صرفاً با «توهین» و «حمله» با صنعت ارزهای دیجیتال برخورد می‌کند و افزود که حتی اگر این کمیسیون بتواند این مورد را کنار بگذارد، همچنان موارد دیگری وجود دارد که مشکل‌ساز هستند.

او عنوان کرد که با توجه به حمایت فرآیند تنظیم رمزارز از کشورهای دیگری همچون استرالیا، بریتانیا، ژاپن، سنگاپور و سوئیس، به نظر می‌رسد که آمریکا کم‌کم دارد از فعالیت در این حوزه کنار می‌کشد.

او از این کشورها به خاطر صرف زمان برای ایجاد قوانین شفاف قدردانی کرد و افزود که رویکرد ایالات متحده روش سالمی برای نظارت بر یک صنعت نیست.

گارلینگ‌هاوس یادآوری می‌کند که اولین بار که در اواخر دهه ۹۰ وارد صنعت فناوری شد، پیشنهادهایی برای ممنوعیت اینترنت به دلیل فعالیت غیرقانونی وجود داشت، اما دولت این ایده را رد کرد و تصمیم گرفت چارچوبی برای نظارت بهتر ایجاد کند.

او بر مزایای پذیرش زودهنگام فعالیت شرکت‌هایی همچون آمازون و گوگل در ایالات متحده تأکید کرد و اشاره کرد که در حال حاضر همین وضعیت درمورد ارزهای دیجیتال هم صدق می‌کند.

گارلینگ‌هاوس معتقد است که فرآیند تنظیم چارچوب نظارتی باید در جهت حمایت از مصرف‌کنندگان باشد و همین امسال باید در مورد پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه ریپل تصمیم‌گیری شود.

اخیراً، جان دیتون، بنیانگذار خبرنامه حقوقی Crypto Law Lawyer در پنجم مارس از ۲۴۵ هزار دنبال‌کننده خود در توییتر دعوت به عمل آورد و بیان کرد که همه شرکت‌هایی که در دعوای حقوقی فعال با این کمیسیون هستند، باید در این زمینه همکاری کنند.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که کریستین اسمیت، مدیرعامل انجمن بلاک چین، در مصاحبه ای در ۲۲ فوریه به بلومبرگ گفت که فرآیند تنظیم رمزارز در ایالات متحده پشت درهای بسته انجام می‌شود و لازم است که برای مشارکت بیشتر این صنعت با بخش قانون‌گذاری، این پروسه باید در یک فضای باز انجام بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا