اخبار صرافی ها

آغاز تحقیقات درباره صرافی Bithumb در کره جنوبی

براساس گزارش‌های محلی، آژانس خدمات مالیاتی ملی کره جنوبی (NTS) تحقیقاتی را در مورد صرافی ارزهای دیجیتال Bithumb مستقر در کره جنوبی آغاز کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در دهم ژانویه، ماموران مالیاتی به عنوان بخشی از تحقیقات، وارد دفتر مرکزی صرافی در شهر سئول شدند. مقامات با بررسی معاملات داخلی و بین‌المللی Bithumb Korea، هولدینگ Bithumb و شرکت‌های وابسته به آن در حال بررسی امکان فرار مالیاتی هستند. ماموران همچنین در حال بررسی فرار مالیاتی احتمالی مربوط به مالکیت این صرافی هستند.

این تحقیقات توسط چهارمین اداره تحقیقات خدمات مالیاتی منطقه‌ای سئول انجام شد که موظف است «تحقیقات مالیاتی ویژه» را برخلاف موارد استاندارد بررسی کند. صرافی Bithumb قبلاً هم در سال ۲۰۱۸ تحت بررسی یک پرونده مالیاتی ویژه توسط NTS قرار گرفته که به واسطه آن تقریباً ۶۴ میلیون دلار مالیات بر درآمد دریافت کرد.

این تحول پس از آن صورت گرفت که لی جونگ هون، رئیس سابق صرافی Bitchumb در سوم ژانویه از اتهامات کلاهبرداری ۷۰ میلیون دلاری تبرئه شد. 

در سی‌ام دسامبر، درست قبل از تبرئه، پارک مو (Park Mo)–یکی از مدیران بزرگترین سهامدار صرافی Bithumb–جان خود را از دست داد. پارک مو به دلیل اختلاس و دستکاری قیمت سهام توسط مقامات محلی تحت بازجویی قرار داشت.

مرگ این مدیر اجرایی آخرین مورد از مرگ میلیاردرهای کریپتو بود که با فاصله یک ماه از همدیگر جان خود را از دست دادند؛ از جمله نیکلای موشگیان (Nikolai Mushegian)، بنیانگذار MakerDAO و تیانتیان کولاندر (Tiantian Kullander)، بنیانگذار گروه Amber. برخی از فعالان حوزه کریپتو به هم‌زمانی مرگ این افراد با سقوط FTX اشاره کرده‌اند. 

از این رو، نهادهای نظارتی در سرتاسر جهان صنعت کریپتو را با توجه به آشفتگی‌هایی بعد از این اتفاقات زیر نظر دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا