اخبار صرافی هااخبار قانون‌گذاری

استیبل کوین ها دیگر دچار سرنوشت استیبل کوین بایننس BUSD نخواهند شد

نگران آینده استیبل کوین بایننس (BUSD) نباشید!

سرپرست تحقیقات صرافی ماتریکس پورت (Matrixport) معتقد است که قانون‌گذاران قصد ندارند پس از دستور توقف صدور استیبل کوین بایننس BUSD، سراغ تمام استیبل کوین‌ها بروند.

سرپرست تحقیقات صرافی ماتریکس پورت، معتقد است که بررسی اخیر در مورد شرکت پکسوس و توکن بایننس (BUSD)، حمله مستقیم به خود استیبل کوین‌ها به حساب نمی‌آید.

در تحلیلی در ۱۴ فوریه، مارکوس تیلن از شرکت Matrixport اظهار کرد که پلتفرم بلاک چین پکسوس تراست (Paxos Trust) احتمالاً در نظارت خود بر توکن‌ها به اندازه کافی سختگیرانه عمل نکرده است.

او اضافه کرد که: «به نظر نمی‌رسد که این موضوع صرفاً در مورد استیبل کوین‌ها باشد».

تیلن گفت: «شرکت پکسوس تعهد خود را برای انجام ارزیابی ریسک متناسب و دوره‌ای، و همچنین بررسی دقیق مشتریان استیبل کوین بایننس (BUSD) صادر شده توسط شرکت بایننس و پکسوس نقض کرده است.»

در ۱۳ فوریه، اداره خدمات مالی نیویورک (NYDFS) به پکسوس دستور داد تا صدور استیبل کوین بایننس (BUSD) را در نتیجه چندین مسئله حل نشده مربوط به نظارت پکسوس بر روابط خود با بایننس متوقف کند.

پکسوس اخیرا تأیید کرد که در ۳ فوریه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) یک اخطاریه برای این شرکت فرستاد.

تیلن اشاره می‌کند که ۱۱ میلیارد دلار استیبل کوین بایننس (BUSD) در اتریوم منتشر کرده است، اما همچنین ۴/۸ میلیارد دلار توکن BUSD در زنجیره هوشمند بایننس وجود دارد. بایننس یک سرویس ارائه می دهد که در آن بایننس کوین روی اتریوم قفل می‌شود و بایننس-پگ BUSD روی زنجیره بایننس و سایر بلاک چین‌ها مانند آوالانش و پلی‌گان صادر می‌شود.

او گفت: «به نظر می‌رسد که اداره خدمات مالی نیویورک اکنون نگران است که ۴/۸ میلیارد دلار ممکن است به درستی پشتیبانی نشود یا مشکلاتی با پشتیبانی ۱ به ۱ داشته باشد.»

با این حال، پکسوس اخیراً در ۱۳ فوریه اعلام کرده است که «توکن‌های استیبل کوین بایننس (BUSD) صادر شده توسط شرکت پکسوس دارای پشتوانه ۱ به ۱ با ذخایر دلار آمریکا بوده و به طور کامل تفکیک شده و در حساب‌های از راه دور نگهداری می‌شوند».

بایننس در بیانیه‌ای به کوین تلگراف این موضع را تکرار کرد و گفت: «استیبل کوین بایننس (BUSD) یک استیبل کوین با پشتوانه ۱ به ۱ است که یکی از شفاف‌ترین استیبل کوین‌های موجود است».

تیلن خاطرنشان می‌کند که برخی از اقدامات نظارتی ممکن است بعد از اتفاق ۲۴ ژانویه انجام شده باشد که طی آن بایننس وجوه مشتریان را با وثیقه‌ها ترکیب کرد.

اقدامات اخیر علیه استیبل کوین بایننس (BUSD) باعث شده است که برخی تصور کنند که سایر استیبل کوین‌ها ممکن است با مشکل مواجه شوند.

پکسوس اخیراً اعلام کرده که علاوه بر موضوع فعلی‌اش در رابطه با استیبل کوین بایننس (BUSD)، هیچ اتهام دیگری علیه آن وجود ندارد.

در همین حال، دانته دیسپارت، مدیر ارشد استراتژی Circle (صادرکننده یو اس دی کوین USD Coin) و رئیس سیاست جهانی، به کوین تلگراف گفت: «پلتفرم Circle معتقد است که یو اس دی کوین یک ارز دیجیتال دلاری تنظیم شده است که به عنوان ارزش ذخیره شده تحت قانون انتقال پول ایالات متحده صادر می شود.»

دیسپارت افزود: «واقعیت‌ها و شرایط در هر نوع اقدام نظارتی مانند این مورد متفاوت است، همانطور که ملاحظات ساختاری و نظارتی در مورد هر یک از ارزهای دیجیتال در گردش در سراسر جهان متفاوت است.»

با این حال، تیلن از فعالان این صنعت خواسته است که بیش از حد نگران آینده استیبل کوین بایننس (BUSD) نباشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا