اخبار صرافی هااخبار قانون‌گذاری

کدام صرافی رمزارز بیشترین سهم بازار را در ایالات متحده دارد؟

بررسی ۵ صرافی برتر رمزارزها در آمریکا

صرافی کوین‌بیس (Coinbase)؛ پیشتاز بازار 

بر اساس داده‌ها، صرافی کوین‌بیس (Coinbase) در میان صرافی‌های ارزهای دیجیتال متمرکز در آمریکا تا ماه مارس ۲۰۲۳، حدود ۷۶/۲ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این میزان نسبت به ماه قبل ۰/۶ درصد کاهش داشت، چرا که رقبای این صرافی، یعنی بایننس (Binance.US) و کراکن (Kraken) دوباره سهم بازار را به دست آوردند. با این حال داده‌ها همچنان خبر از افزایش ۰/۷7 درصدی نسبت به سال گذشته دارند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در ۲۲ مارس ۲۰۲۳ یک اخطار ولز به کوین بیس ارسال کرد که هشداری است مبنی بر اینکه نهاد قانون‌گذار اقدامات اجرایی علیه شرکت را دنبال خواهد کرد. این اقدام در بحبوحه تشدید سرکوب نظارتی آمریکا در مورد ارزهای دیجیتال، پس از ورشکستگی صرافی FTX سم بنکم فرید در نوامبر ۲۰۲۲ انجام شد.

صرافی کوین‌بیس (Coinbase) توسط برایان آرمسترانگ در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد و در بازار ایالات متحده پیشتاز است. در طول نوسانات بازار و ورشکستگی‌های بزرگ در سال گذشته، کوین بیس به طور متوسط ۷۶/۳ درصد از سهم بازار را به نام خود ثبت کرد–به عبارت دیگر، از هر ۴ سرمایه‌گذار ارز دیجیتال در آمریکا، حدود ۳ نفر از کوین بیس استفاده می‌کنند.

سهم بازار صرافی بایننس (Binance) در آمریکا

بایننس در سال ۲۰۱۷ توسط چنگ پنگ ژائو تاسیس شد و به عنوان صرافی ارز دیجیتال با بالاترین حجم معاملات در سراسر جهان ظاهر شد. بایننس شعبه آمریکای خود را در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد و از آن زمان، بایننس آمریکا (Binance.US) با ۸/۳ درصد سهم از ترافیک وب در ماه گذشته، به دومین صرافی بزرگ ارز دیجیتال در کشور تبدیل شد. بایننس آمریکا به حدود ۰/۶۷ میلیون کاربر آمریکایی خدمات ارائه می‌دهد.

بایننس آمریکا (Binance.US) شاهد افزایش ۰/۳ درصدی سهم بازار آمریکا در ماه مارس ۲۰۲۳ بود، در حالی که شکایت کمیسیون تجارت کالا و معاملات آتی آمریکا (CFTC) در آن ماه ارائه شد. در اوایل ماه فوریه، بایننس آمریکا علیرغم دستور کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به Paxos ناشر بایننس (BUSD) برای توقف استیبل کوین، ۱/۳ درصد افزایش در سهم بازار ثبت کرده بود.

در طول سال گذشته، بایننس آمریکا توانسته است سهم بیشتری از بازار آمریکا را با افزایش ۱/۷ درصدی به خود اختصاص دهد. در نتیجه، بایننس آمریکا (Binance.US) در ژوئن ۲۰۲۲ جایگاه دوم Crypto.com را از آن گرفت و تا به امروز موقعیت خود را حفظ کرده است.

سهم بازار صرافی Crypto.com در آمریکا

صرافی (Crypto.com) در حال حاضر سومین صرافی بزرگ کریپتو در آمریکا است که بر اساس داده‌های ترافیک وب، ۶ درصد از سهم بازار را در مارس ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده است. این موضوع نشان‌دهنده کاهش ۰/۲ درصدی نسبت به ماه قبل و کاهش کلی ۲/۸ درصدی نسبت به سال گذشته است.

صرافی Crypto.com با وجود اینکه تنها صرافی در بین ۵ صرافی برتر ارز دیجیتال آمریکا است که هنوز با اقدامات نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یا کمیسیون تجارت کالا و معاملات آتی آمریکا مواجه نشده است، می‌توان گفت جایگاه خود را در بازار ایالات متحده از دست داده است.

این شرکت مستقر در سنگاپور در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد و در سال ۲۰۱۹ صرافی خود را راه‌اندازی کرد. صرافی Crypto.com پس از فعالیت‌های تبلیغاتی خود بیشتر در آمریکا شناخته شد. ازجمله این تبلیغات Fortune Favors the Brave با حضور مت دیمون، ستاره سینما بود.

صرافی Crypto.com در آگوست ۲۰۲۲ شاهد کاهش سهم خود در بازار آمریکا به ۴/۹ درصد بود که در ۱۳ ماه گذشته به پایین‌ترین حد خود رسید، اما در ماه بعد به ۶/۱ درصد بهبود یافت.

هنگامی که صرافی FTX در نوامبر ۲۰۲۲ ورشکسته شد، سهم بازار ترافیک وب Crypto.com به ۶/۴ درصد افزایش یافت، چرا که جامعه ارزهای دیجیتال گمان می‌کرد که در آینده در میان صرافی‌هایی قرار خواهد گرفت که احتمالاً به سرنوشت صرافی FTX دچار می‌شوند.

سهم بازار صرافی کراکن (Kraken) در آمریکا

صرافی کراکن (Kraken) چهارمین صرافی بزرگ کریپتو در ایالات متحده است و تا ماه مارس ۲۰۲۳، ۵/۴ درصد از سهم بازار را بر اساس ترافیک وب، یا به عبارتی افزایش ۰/۶ درصدی نسبت به ماه قبل را در اختیار دارد. صرافی کراکن (Kraken) سهم بازار خود را ۲/۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده است و در فوریه ۲۰۲۳ از صرافی جمینی پیشی گرفت. این در حالی است که کراکن در همان ماه هزینه‌های خود را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با تعطیل کردن عملیات سهامداری کریپتوی خود و پرداخت ۳۰ میلیون دلار تسویه کرد.

صرافی کراکن (Kraken) در سال ۲۰۱۱ توسط جسی پاول و تان لو در آمریکا تاسیس شد. با وجود اینکه صرافی کراکن پیشگام است، در میان ۵ صرافی برتر ارزهای دیجیتال مهره کوچکی به حساب می‌آید و کمترین سهم بازار را در ۱۳ ماه گذشته با ۳/۳ درصد در مارس ۲۰۲۲ به ثبت رسانده است.

سهم بازار صرافی جمینی (Gemini) در آمریکا

صرافی جمینی (Gemini) با ۴/۱ درصد سهم بازار بر اساس ترافیک وب تا ماه مارس ۲۰۲۳، پنجمین صرافی بزرگ کریپتو در آمریکا است. این موضوع نشان‌دهنده کاهش ۰/۱ درصدی نسبت به ماه قبل و کاهش ۱/۷ درصدی نسبت به سال گذشته است.

تغییر موقعیت صرافی جمینی (Gemini) در بازار آمریکا پس از آن رخ داد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در ژانویه ۲۰۲۳ این شرکت مستقر در آمریکا را به‌خاطر برنامه Gemini Earn که در پی ورشکستگی FTX به حالت تعلیق درآمده بود، متهم کرد. صرافی جمینی قبلاً در ژوئن ۲۰۲۲ تحت مداخله نظارتی قرار گرفته بود؛ همان زمان که کمیسیون تجارت کالا و معاملات آتی آمریکا اتهاماتی را برای محصول آتی بیت کوین خود ارائه کرد.

صرافی جمینی در آوریل ۲۰۲۲ سهم ۶/۷ درصدی از بازار آمریکا را در اختیار داشت که بالاترین میزان در ۱۳ ماه گذشته است. در ماه‌های بعدی سهم بازار خود را از دست داد و در طول زمان شکست FTX برای مدت کوتاهی دوباره بازگشت و سپس برای چهار ماه متوالی سقوط کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا