اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

ابراز همبستگی و حمایت سرمایه‌گذاران از بانک سیلیکون ولی (SVB)

امضاء بیانیه‌ای توسط ۱۲۵ سرمایه‌گذار در حمایت از بانک سیلیکون ولی (SVB) و تأثیر عواقب احتمالی آن بر شرکت‌های فناوری

تقریباً ۱۲۵ سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف، بیانیه‌ای را امضا کردند که از بانک سیلیکون ولی حمایت می‌کنند تا عواقب فروپاشی بانک و تأثیر متعاقب آن بر شرکت‌های فناوری را محدود کنند.

در حالی که مؤسسه بانکی ۴۰ ساله سیلیکون ولی (SVB)، عملیات خود را متوقف می‌کند، بسیاری از سرمایه‌گذاران، از جمله سرمایه‌گذاران خطرپذیر (VC)، دست به دست هم دادند و تصمیم گرفتند در صورت وجود امکان خرید بانک، تلاش کنند تا از تأثیر آن بر شرکت‌های فناوری کم کنند.

تقریباً ۱۲۵ سرمایه‌گذار، از جمله شرکت‌های Sequoia Capital و General Catalyst بیانیه‌ای را امضا کردند که از بانک سیلیکون ولی (SVB) حمایت می‌کنند تا پیامدهای سقوط آن را محدود کنند.

براساس گزارش بلومبرگ گروهی از سرمایه‌گذاران شرکت‌های برجسته در یک سری جلسات آنلاین در زوم دیدار داشتند. همنت تنجا (Hemant Taneja)، مدیرعامل جنرال کاتالیست، در ابتدا بیانیه مشترک چندین سرمایه‌گذار خطرپذیر را نشان داد که از بانک سیلیکون ولی (SVB) حمایت کردند.

براساس این بیانیه، در صورتی که بانک سیلیکون ولی (SVB) خریداری شود و روی آن سرمایه‌گذاری شود، این سرمایه‌گذاران اعلام آمادگی کرده‌اند که شرکت‌هایی را که با آنها قرارداد دارند تشویق می‌کنند تا روابط بانکی خود را با آنها از سر بگیرند.

به موازات آن، انکوباتور کسب‌وکار تحت عنوان Y Combinator طوماری را ارسال کرد که در آن خواستار جبران خسارت و تنظیم مقررات برای جلوگیری از این فاجعه شد.

*انکوباتور کسب‌وکار به مرکزی گفته می‌شود که به رشد و موفقیت کسب‌وکارهای جدید و استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند.

 

به گفته گری تان، مدیرعامل Y Combinator، این طومار–که به قانون‌گذاران از جمله جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا و مارتین گرونبرگ، رئیس شرکت بیمه سپرده فدرال ارسال شده بود–در زمان نگارش این مقاله، امضای تقریباً ۲۸۰۰ بنیانگذار و ۱۸۰ هزار کارمند را به دست آورد.

تنجا در گفت‌وگو با بلومبرگ گفت: «همه توافق دارند که ما باید برای آرام کردن اوضاع تلاش کنیم.» 

با این حال، اشنیر گروور، کارآفرین برجسته هندی، با مخالفت با این انگیزه برای نجات بانک سیلیکون ولی (SVB)، به تنجا یادآوری کرد که بانک‌ها با تصویب قطعنامه‌های مشترک بوروکراتیک و از نوع سازمان ملل متحد نجات نمی‌یابند–با این تصور اشتباه که با تزریق سرمایه به مشکل فعلی می‌توانم این مشکل را برطرف کنیم. 

اشنیر گروور معتقد است که حل مشکلات فعلی نیاز به شجاعت و اراده پولادین دارد.

چند ساعت پس از اینکه یو اس دی کوین (USDC) نسبت ۱:۱ خود را با دلار آمریکا از دست داد، گزارش‌های نشان می‌دهند که صدور یک قطعنامه توانسته به‌طور لحظه‌ای قیمت توکن را به نزدیک ۱ دلار بازگرداند.

چارت ۷ روزه قیمت جفت ارز USDC/USD
چارت ۷ روزه قیمت جفت ارز USDC/USD – منبع: CoinMarketCap

چارت ۷ روزه قیمت جفت ارز USDC/USD – منبع: CoinMarketCap

 

اگرچه گزارش‌ها در حال حاضر تأیید نشده‌اند، منابع متعدد تأیید می‌کنند که راه‌های مختلفی برای حل‌وفصل در حال انجام است و سپرده‌گذاران حداقل ۵۰ درصد از سپرده‌های خود را در هفته آینده پس خواهند گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا