اخبار بین الملل

بانک ژاپن به صورت آزمایشی ین دیجیتال را اواخر امسال راه‌اندازی می‌کند

بانک ژاپن به تست ین دیجیتال ادامه می‌دهد

بانک مرکزی ژاپن در حال آماده شدن برای راه اندازی آزمایشی ین دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) در اواخر سال جاری است. شینیچی اوچیدا، مدیر اجرایی بانک ژاپن، توضیح داد که هدف از راه‌اندازی آزمایشی ین دیجیتال، تست امکان‌سنجی فنی ارز و درنظر گرفتن مشاغل خصوصی در فرآیند طراحی آن است.

 

بانک ژاپن به تست ین دیجیتال ادامه می‌دهد

بانک مرکزی ژاپن در حال پیشرفت در تحقیقات خود برای انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) یعنی ین دیجیتال است. در ۱۷ فوریه، شینیچی اوچیدا، مدیر اجرایی بانک ژاپن، اعلام کرد که این بانک تصمیم گرفته است که ین دیجیتال را، به عنوان یک فرآیند دو مرحله‌ای از پروتکل اثبات مفهوم به صورت آزمایشی راه‌اندازی کند.

اوچیدا گفت که این اجرای آزمایشی جدید، بر دو مسیر متمرکز خواهد کرد. اولین مورد، تنظیم دقیق جنبه‌های فنی ارز به منظور تست موارد استفاده جدید و ادغام سیستم با سایر ساختارها خواهد بود.

جهت دوم مربوط به گنجاندن موسسات خصوصی در اجرای آزمایشی برای گرفتن فیدبک و کمک به بهبود طراحی ین دیجیتال است. 

برای دستیابی به این هدف، بانک ژاپن یک فروم برای CBDC ایجاد خواهد کرد و از نهادهای خصوصی در حوزه پرداخت دعوت می‌کند تا در این پروژه مشارکت کنند.

 

یک اجرای آزمایشی درون سازمانی

اوچیدا نحوه اجرای تست‌های آزمایشی اعلام شده را نیز توضیح داد. بانک ژاپن با درنظر گرفتن رویکردی تدریجی، ابتدا اهداف محدودتری را پیشنهاد می‌کند و سپس دامنه برنامه خود را گسترش می‌دهد. 

او اشاره کرد که این تست جدید شامل تراکنش بین خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان نخواهد بود و تنها معاملات شبیه سازی شده در این آزمایش اجرا می‌شود.

اجرای این تست اتفاق عجیبی نیست. قبلاً هم طی گزارشی اعلام شده بود که انجام این تست‌ها دو سال طول خواهد کشید و بر روی آزمایش عملکرد سیستم در محیط‌های آفلاین تمرکز خواهد کرد.

با این حال، با راه‌اندازی این برنامه آزمایشی، صدور ین دیجیتال هنوز چیز مطمئنی نیست. در ماه مارس سال گذشته، هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای صدور CBDC وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا