اخبار بین المللاخبار صرافی ها

اجرای کمپین ضدکلاهبرداری بایننس (Binance) پس از اجرای آزمایشی هنگ کنگ

شرکت بایننس قصد دارد این پروژه موفقیت‌آمیز را در سایر حوزه‌های قضایی گسترش دهد.

این کمپین جدید یک پیام هشدار خروج دارد که سعی می‌کند از ارسال رمزارزهای کاربران به کلاهبرداران جلوگیری کند.

بایننس (Binance)، با همکاری نهادهای قانونی، کمپینی را برای جلوگیری از کلاهبرداری با صدور هشدارهای هدفمند به قربانیان احتمالی این کلاهبرداری‌ها راه‌اندازی کرده است. نمونه اولیه این پروژه که «کمپین مشترک ضد کلاهبرداری» نام دارد، ابتدا در هنگ کنگ اجرا شد و اکنون شرکت بایننس قصد دارد آن را در سایر حوزه‌های قضایی گسترش دهد.

ایمن نگه داشتن اکوسیستم و جامعه بایننس هدف اصلی ماست. به همین دلیل است که ما با سازمان‌های مجری قانون در سراسر جهان برای راه‌اندازی کمپین مشترک ضد کلاهبرداری همکاری کرده‌ایم.

طبق پستی که از طرف این شرکت منتشر شده، بایننس با اداره جرائم امنیت سایبری و فناوری نیروی پلیس هنگ کنگ برای فعال‌سازی پیام هشدار و پیشگیری از جرم که هدف آن ساکنان هنگ کنگ است، همکاری کرده است.

به عنوان بخشی از این پروژه آزمایشی، زمانی که کاربران سعی می‌کردند برداشت وجه انجام دهند، پیام‌های هشدار‌دهنده برای آنها ارسال می‌شد که به آنها اطلاعاتی در مورد کلاهبرداری‌های رایج و نکاتی در مورد نحوه جلوگیری از کلاهبرداری می‌داد.

در طی چهار هفته، بایننس پاسخ مشتریان به پیام‌ها را بررسی کرد. این موضوع نشان داد که تقریباً ۲۰/۴٪ از کاربران یا تصمیم گرفتند که برداشت را انجام ندهند یا برای تعیین اینکه آیا این تراکنش ممکن است یک کلاهبرداری باشد یا خیر، تحقیقات بیشتری انجام دادند.

این اخطار، آماری از تعداد کلاهبرداری‌هایی که در سال ۲۰۰۱ در هنگ کنگ رخ داده است ارائه می‌دهد و منابعی همچون Scameter، مرکز هماهنگی ضد کلاهبرداری، Cyber Defender و Binance Verify را توصیه می‌کند. همچنین به کاربران اطلاع می‌دهد که بایننس هرگز مستقیماً با آنها تماس نخواهد گرفت.

بایننس برنامه آزمایشی را موفقیت‌آمیز می‌داند و قصد دارد با پلیس در سایر حوزه‌های قضایی همکاری کند تا پیام‌های هشداری سفارشی برای مشتریان خارج از هنگ کنگ فعال کند.

کلاهبرداری‌های فیشینگ جزو مشکلات پرتکرار کاربران ارزهای دیجیتال بوده است.

در ماه فوریه، کلاهبرداران یک نسخه جعلی از وب‌سایت کنوانسیون ETHDenver ایجاد کردند، که از آن برای فریب دادن کاربران استفاده کردند تا رمزارزهای خود را در اختیارشان قرار بدهند. گفته می‌شود در جریان این کلاهبرداری بیش از ۳۰۰ هزار دلار رمزارز به سرقت رفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا