اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

شرکت ورشکسته بلاک‌فای بیش از ۱۰۰ هزار دلار به مشتریان کالیفرنیایی خود بازپرداخت می‌کند

براساس گزارش‌ها بسیاری از مشتریان حتی با وجود تعلیق این شرکت به پرداخت وام‌های خود ادامه دادند.

طبق اسناد دادگاه، حداقل ۱۱۱ نهادی که از شرکت وام‌دهی بلاک‌فای (BlockFi) وام دریافت کرده بودند، بین تاریخ ۱۱ تا ۲۲ نوامبر به بازپرداخت وام ادامه داده‌اند، حتی با اینکه نیازی به بازپرداخت وام نداشتند.

شرکت ورشکسته بلاک‌فای موافقت کرده که بیش از ۱۰۰ هزار دلار را به مشتریان کالیفرنیایی که حتی پس از توقف معاملات در ۱۰ نوامبر سال گذشته به پرداخت وام خود ادامه داده بودند، برگرداند.

براساس تحقیقات دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا که در بیانیه ۲۷ مارس آمده، حداقل ۱۱۱ وام گیرنده در کالیفرنیا، مبلغ ۱۰۳,۴۷۱ دلار در بازپرداخت وام خود بین ۱۱ تا ۲۲ نوامبر پرداخت کرده‌اند.

این ناظر مالی مدعی شد که بلاک‌فای در اعلام به موقع به وام‌گیرندگان مبنی بر توقف بازپرداخت وام‌های بلاک‌فای خود کوتاهی کرده است.

دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا ادعا می‌کند که تا ۲۲ نوامبر به وام گیرندگان اطلاع داده نشده بود که می‌توانند بازپرداخت وام‌های بلاک‌فای خود را تا اطلاع ثانوی متوقف کنند.

بر اساس اسناد، بلاک‌فای با درخواستی که در ۲۴ فوریه به دادگاه ارائه شد، از دادگاه پرونده‌های ورشکستگی برای بازگرداندن این مبالغ پرداختی به وام گیرندگان اجازه خواست.

در صورت تایید این پیشنهاد، بازپرداخت امکان‌پذیر خواهد بود و جلسه استماع آن برای ۱۹ آوریل برنامه‌ریزی شده است.

گزیده‌ای از قرارداد DFPI که در دادگاه ثبت شده است
گزیده‌ای از قرارداد DFPI که در دادگاه ثبت شده است – منبع: DFPI

در همین حال، دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا گفت بلاک‌فای با تعلیق موقت مجوز قانون تامین مالی کالیفرنیا (CFL) خود موافقت کرده است، در حالی که اقدامات ورشکستگی و ابطال هنوز در مرحله رسیدگی هستند.

بر اساس اسناد DFPI، در صورت اعطای این پیشنهاد، بلاک‌فای موافقت می‌کند تا مبالغ قابل پرداخت، از جمله بهره و هزینه تأخیر و تمام وجوه پرداختی پس از توقف فعالیت پلتفرم در ۱۰ نوامبر را به نهادها و افرادی که وام دریافت کردند بازگرداند.

مگر اینکه دادگاه ورشکستگی حکم دیگری صادر کند، قانون‌گذاران اعلام کردند که موافقت بلاک‌فای با تعلیق موقت به این معنی است که به نمایندگان خود دستور می‌دهد تا بازپرداخت وام‌ها، پرداخت بهره برای مشتریان کالیفرنیا را متوقف کنند و از دریافت هزینه و مالیات، و دریافت کارمزدهای مرتبط با هرگونه پرداخت خودداری کنند.

بلاک‌فای همچنین توافق کرده که به آژانس‌های اعتباری گزارشی مبنی بر اینکه وام‌های ساکنان کالیفرنیا در تاریخ ۱۱ نوامبر یا پس از آن معوق شده‌اند ارائه ندهد و هیچ اقدامی که ممکن است به امتیاز اعتباری ساکنان کالیفرنیا به خاطر چنین وام‌هایی آسیب برساند انجام نخواهد داد.

براساس تصمیمات دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا، کمیسیونر کلوتیلد وی هیولت مجوز اعطای وام بلاک‌فای را به مدت ۳۰ روز در ۱۱ نوامبر تعلیق کرد و در ۱۵ دسامبر اقدام به لغو مجوز CFL بلاک‌فای کرد.

شرکت بلاک‌فای امکان برداشت مشتریان را متوقف کرد و از مشتریان درخواست کرد که در تاریخ ۱۰ نوامبر به کیف پول‌های بلاک‌فای یا حساب‌های بهره مبلغی واریز نکنند که به دلیل عدم شفافیت پرونده ورشکستگی FTX بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا