اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

سرمایه‌گذار آمریکایی هشدار داد که امکان ورشکستگی بیشتر بانک‌ها وجود دارد

درخواست کمک استارت‌آپ‌ها پس از تعطیلی بانک‌های سیلیکون ولی و سایر بانک‌ها

تیم دریپر، سرمایه‌گذار آمریکایی، به بنیان‌گذاران کسب‌وکار هشدار داد که اگر دولت به چاپ پول و افزایش نرخ‌های بهره ادامه دهد، خود را برای ورشکستگی «بیشتر» بانک‌ها آماده کنند.

این سرمایه‌گذار و کارآفرین آمریکایی، به بنیان‌گذاران کسب‌وکارها پیشنهاد کرد که حداقل به اندازه دو حقوق و دستمزد بیت‌کوین یا ارزهای دیجیتال جایگزین را در صندوق خود داشته باشند تا در پاسخ به ابهامات موجود به دلیل فروپاشی بانک سیلیکون ولی (SVB) و حواشی پس از آن راه‌حلی برای خود داشته باشند.

تیم دریپر در گزارشی در ۲۵ مارس خطاب به بنیان‌گذاران کسب‌وکارها اظهار داشت که بیت‌کوین در مقابل دومینویی که در ورشکستگی بانک‌ها و مداخله‌ی دولت شکل گرفته نقش بازدارنده دارد و افزود که کسب‌وکارها دیگر نمی‌توانند به یک بانک یا نهاد حاکم برای مدیریت پول نقد خود تکیه کنند.

دریپر پیشنهاد کرد که بنیان‌گذاران کسب‌وکارها حداقل ۶ ماه پول نقد خود را در دو حساب کوتاه‌مدت مجزا نگهداری کنند–یکی در یک بانک محلی و دیگری در یک بانک بین‌المللی.

به گفته دریپر، این اقدامات پیشگیرانه ضروری هستند، چرا که برای اولین بار در سال‌های اخیر، دولت‌ها کنترل بانک‌ها را به دست گرفته‌اند و خود دولت‌ها در خطر ورشکستگی قرار دارند.

او همچنین فاش کرد که بسیاری از استارت‌آپ‌ها پس از تعطیلی بانک‌های سیلیکون ولی و سایر بانک‌ها به دنبال کمک فوری از او بودند.

علاوه بر این، دریپر بر اهمیت طرح‌های اضطراری تأکید کرد، چرا که مدیریت کسب‌وکارها مسئول پرداخت به موقع حقوق و دستمزد حتی در مواقع بحرانی هستند.

«ساخت و اجرای طرح‌های اضطراری برای جلوگیری از ورشکستگی بانک‌ها ضروریست، خصوصا اگر دولت به چاپ پول ادامه دهد و نرخ‌های بهره را برای مقابله با تورم ناشی از چاپ بیش از اندازه پول همچنان افزایش دهد.»

دریپر به بنیانگذاران یادآوری کرد که در برابر خطر کلاهبرداری هوشیار باشند، چرا که کلاهبرداران در شناسایی نقاط ضعف در یک سیستم و بهره‌برداری از آنها مهارت بالایی دارند دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا