اخبار بین الملل

جریمه 3.6 میلیون دلاری صرافی کوین بیس

بانک مرکزی هلند کوین بیس را 3.6 میلیون دلار جریمه کرد.
صرافی رمزارز Coinbase مستقر در ایالات متحده توسط بانک مرکزی هلند به دلیل عدم ثبت نام مبلغ 3.6 میلیون دلار جریمه شده است.

بر اساس گزارش رویترز در 26 ژانویه، De Nederlandsche Bank ، بانک مرکزی هلند، صرافی رمزارز Coinbase را به دلیل عدم رعایت مقررات محلی برای ارائه دهندگان خدمات مالی 3.3 میلیون یورو (3.6 میلیون دلار) جریمه کرد،.
بر اساس گزارش ها این صرافی نتوانسته ثبت نام لازم برای ارائه خدمات در هلند را قبل از شروع فعالیت در این کشور به دست آورد.

مقامات ادعا کردند که Coinbase در بازه زمانی بین نوامبر 2020 تا اوت 2022 در برخی موارد ناسازگار بوده است.
این بانک در سال 2021، Binance Holdings Limited و در دسامبر 2022، DNB صرافی ارزهای دیجیتال KuCoin را نیز هدف قرار داد و گفت که این صرافی نیز بدون مجوز فعالیت کرده و خدماتی را به صورت غیرقانونی ارائه می دهد.

صرافی کوین بیس از ابتدای سال به دلایل متعدد، از جمله به خاطر فعالیت های تجاری خود در صدر اخبار قرار داشته است و در 10 ژانویه اعلام کرد که 20 درصد از نیروی کار خود را به دلیل تجدید ساختار عملیاتی تعدیل خواهد کرد. این اتفاق همزمان با محکوم شدن برادر مدیر سابق صرافی کریپتو به ده ماه زندان به دلیل معاملات داخلی در همین روز بود. این اتفاق اولین بار بود که در صنعت کریپتو رخ داد.

کوین بیس یک هفته بعد در تاریخ 18 ژانویه اعلام کرد که فعالیت خود را در ژاپن به دلیل اثرات مداوم رکود معاملاتی در بازار نزولی متوقف می کند.
علیرغم تحولات نه چندان مطلوب این صرافی، گزارش شد که سهام کوین بیس حدود 69 درصد نسبت به پایین ترین زمان خود افزایش داشته است.
علاوه بر این، سرمایه گذاری ARK کتی وود از ابتدای سال 2023، 17.6 میلیون دلار به سهام کوین بیس اضافه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا