اخبار بین الملل

کدام کشورها بیشتر به فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی (AI Crypto) علاقه مند هستند؟

گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی (AI Crypto) در لبنان و اسلوونی

با راه‌اندازی ChatGPT تحت حمایت مایکروسافت OpenAI در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲، کشورهای بیشتری نسبت به فعالیت در حوزه هوش مصنوعی (AI) اشتیاق نشان داده‌اند، و این اشتیاق با آغاز فعالیت بارد گوگل (Bard) در ۶ فوریه ۲۰۲۳ تقویت شد.

در میان کشورهایی که اشتیاق بالایی به فعالیت در این حوزه نشان داده‌اند، لبنان و اسلوونی به ترتیب دو جایگاه اول را به خود اختصاص داده‌اند. 

لبنان، در رتبه‌بندی کشورهایی که بیشترین علاقه را به ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی (AI Crypto) را دارند، رتبه اول را به خود اختصاص داد و بالاترین امتیاز را برای جست‌وجوی عبارات مرتبط با این فناوری کسب کرد و در مجموع امتیاز ۱۲۰۰ را به دست آورد. 

سهم ۲۱/۶ درصدی لبنان در جستجوی مفاهیم مرتبط با ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی (AI Crypto) نشان می‌دهد که جامعه رمزارزها در لبنان تمایل به سرمایه‌گذاری روی مواردی همچون افزایش قیمت توکن‌های هوش مصنوعی دارند. این درحالی است که ارزش پول لبنان در ۱ فوریه ۲۰۲۳ تا حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا کرد و بحران اقتصادی این کشور همچنان ادامه دارد.

اسلوونی، دومین کشور در این رتبه‌بندی، با عملکردی قوی، امتیاز ۸۳۵ را به دست آورد. در مقایسه با لبنان، این کشور اروپای مرکزی ثروتمندتر است و پیش از این هم از فناوری هوش مصنوعی و بلاک چین استقبال کرده بود.

نکته جالب لیستی که در سایت Coingecko منتشر شده، این است که کشورهایی که با مسائل عمده اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، بیشترین علاقه را به فعالیت در ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی (AI Crypto) دارند.

برای مثال، نیجریه که از تورم بالا و اخیراً بحران کمبود نقدینگی رنج می‌برد، با کسب امتیاز ۳۷۱ در رتبه پنجم این لیست قرار گرفت. در یک مطالعه قبلی، نیجریه عنوان کنجکاوترین کشور در مورد ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داد.

سریلانکا، در رده هشتم و با مجموع امتیاز ۲۰۹ قرار گرفت. این کشور آسیای جنوبی برای اولین بار در سال گذشته، زمانی که با بدترین بحران اقتصادی از زمان استقلال خود مواجه شد، بدهی دولتی خود را قصور کرد و هنوز هم تورم دو رقمی دارد.

یکی دیگر از کشورهای ناآرام جنوب آسیا، پاکستان، با امتیاز کل ۵۶ در جایگاه هفدهم قرار گرفت. بحران اقتصادی پاکستان از سال گذشته ادامه دارد، چرا که تحولات جدید مشکلات موجود در این کشور را تشدید کرده است.

این امتیازها نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی (AI Crypto) توجه نیجریه‌ای‌ها، سریلانکایی‌ها و پاکستانی‌ها را به خود جلب کرده است و در حال بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستند که می‌تواند به کاهش بار مالی آنها کمک کند. این موضوع نقش مهم ارزهای دیجیتال را در بحران اقتصادی موجود در بسیاری از این کشورها تأیید کند.

در این میان، تمام کشورهایی که آنها را به عنوان قطب ارزهای دیجیتال می‌شناسیم، از نظر علاقه به حوزه ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی (AI Crypto) رتبه بالایی ندارند.

لازم به ذکر است که ایالات متحده آمریکا (ایالات متحده آمریکا) در رده‌بندی ۲۰ کشور برتر قرار نگرفت و با مجموع امتیاز ۱۰ در رده سی‌وسوم جای گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا