اخبار بین المللخبر فوری

نقش مهم ارزهای دیجیتال در تجارت امارات

دکتر ثانی بن احمد آل زیودی، وزیر تجارت خارجی امارات متحده عربی خاطرنشان کرد که از آنجایی که این کشور استعدادهای زیادی را در بخش ارزهای دیجیتال جذب کرده، ضروریست که مقررات صحیحی را برای حمایت از رشد بیشتر این صنعت وضع کند.

ثانی آل زیودی، با اشاره به نقش مهم ارزهای دیجیتال در پیشبرد تجارت جهانی امارات متحده عربی، در گفت‌وگویی با بلومبرگ در بیستم ژانویه در داووس سوئیس (در حضور رهبران جهان برای مجمع جهانی اقتصاد ۲۰۲۳) مجموعه‌ای از آپدیت‌های جدید شراکت‌ها و سیاست‌های تجاری امارات متحده عربی در آستانه سال ۲۰۲۳ در اختیار افراد حاضر در نشست گذاشت. به عقیده او ارزهای دیجیتال نقش مهمی در تجارت امارات متحده عربی در آینده ایفا خواهند کرد.

برنامه آل زیودی برای آینده امارات، تمرکز بر تبدیل این کشور خلیجی به قطب این صنعت در منطقه با درنظرگرفتن سیاست‌های منطبق بر صنعت ارزهای دیجیتال و برخورداری از حمایت است.

اظهارات آل زیودی تنها یک هفته پس از ارائه مقررات جدید توسط کابینه امارات ارائه شد که اساساً تضمین می‌کند که نهادهایی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند باید مجوز و تأییدیه سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی (VARA) را تضمین کنند. در غیر این صورت، طبق قانون جدید با جریمه‌هایی تا سقف ۲/۷ میلیون دلار مواجه خواهند شد. این اقدام در جهت «اصول راهبردی» برای تنظیم و نظارت بر دارایی‌های دیجیتال است که توسط تنظیم‌کننده مالی منطقه آزاد اقتصادی بازار جهانی ابوظبی در ماه سپتامبر منتشر شد. 

این اصول یک موضع دوستانه در قبال ارزهای دیجیتال را ترسیم می‌کند و در عین حال متعهد به رعایت استانداردهای بین المللی در مبارزه با پولشویی (AML)، مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) و حمایت از تحریم‌های مالی است.

عمر سلطان العلما، وزیر امور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال امارات متحده عربی نیز به عنوان بخشی از یک پنل متمرکز بر رمزنگاری در نوزدهم ژانویه در مجمع جهانی اقتصاد حاضر شد.

العلما خاطرنشان کرد که در حالی که سقوط FTX یک نگرانی بزرگ برای صنعت ارزهای دیجیتال تلقی می‌شود، امارات متحده عربی همچنان می‌خواهد علیرغم تمام این اتفاقات به قطب این صنعت در منطقه تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا