اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

بانک دی بی اس DBS معاملات ارزهای دیجیتال را در هنگ کنگ ارائه می دهد

بانک دی بی اس (DBS) قصد دارد درخواست مجوز دهد تا بتواند خدمات معاملات ارزهای دیجیتال را به مشتریان هنگ کنگ ارائه دهد.

با آغاز فعالیت هنگ کنگ در زمینه معاملات رمزارزها، موسسات مالی بزرگ مانند گروه DBS (شرکت خدمات مالی و بانکداری سنگاپوری) خدمات ارزهای دیجیتال جدید را در چین هدف قرار داده‌اند.

بانک دی بی اس (DBS) مگابانک دولتی سنگاپور، در حال برنامه‌ریزی برای گسترش خدمات ارزهای دیجیتال خود به هنگ کنگ است چرا که چین برای تبدیل شدن به قطب دارایی‌های دیجیتال تلاش می‌کند.

بلومبرگ در ۱۳ فوریه گزارش داد بانک دی بی اس (DBS) قصد دارد درخواست مجوز دهد تا بتواند خدمات معاملات ارزهای دیجیتال را به مشتریان هنگ کنگ ارائه دهد.

سباستین پاردس، مدیرعامل بانک دی بی اس (DBS) هنگ‌کنگ گفت: «ما در حال برنامه‌ریزی برای دریافت مجوز در هنگ‌کنگ هستیم تا بتوانیم دارایی‌های دیجیتالی را به مشتریان هنگ‌کنگی بفروشیم.»

پاردس خاطرنشان کرد که بانک دی بی اس (DBS) از سیاست‌های جدید مرتبط با رمزنگاری در هنگ کنگ استقبال می‌کند و همچنین نسبت به خطرات مرتبط با دارایی‌های دیجیتال «بسیار حساس» است. وی افزود، این بانک مایل است به یکی از اولین وام‌دهندگانی تبدیل شود که ارزهای دیجیتال را در هنگ کنگ ارائه می‌دهد، آن هم زمانی که مقررات کاملاً واضح باشد و بانک دی بی اس (DBS) چارچوب‌های مقرراتی را کاملاً درک کند.

بانک بانک دی بی اس (DBS) چند سال پیش حرکت گسترده‌ای را در صنعت ارزهای دیجیتال انجام داد و صرافی نهادی ارزهای دیجیتال خود را در اواخر سال ۲۰۲۰ در سنگاپور راه‌اندازی کرد. این شرکت همچنین در تلاش است تا پلتفرم رمزنگاری خود را برای سرمایه‌گذاران خرد گسترش دهد و از فناوری مالی غیرمتمرکز برای پروژه‌های مشترک با سنگاپور استفاده کند.

این خبر در حالی منتشر می شود که بانک دی بی اس (DBS) اعلام کرده است که سود خالص آن با ۲۰ درصد افزایش به رکورد ۸/۱۹ میلیارد دلار سنگاپور (SGD) یا ۶/۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است. درآمد کل با افزایش ۱۶ درصدی به ۱۶/۵ میلیارد (۱۲/۴ میلیارد دلار آمریکا) رسیده و از ۱۶ میلیارد سنگاپور برای اولین بار در تایخ عبور کرده است.

برنامه‌های بانک بانک دی بی اس (DBS) برای گسترش به هنگ‌کنگ در حالی صورت می‌گیرد که منطقه اداری ویژه چین همچنان بر موضع خود در حمایت از رمزارزها تأکید می‌کند. در ژانویه، وزیر مالی هنگ کنگ، پل چان، اعلام کرد که دولت هنگ کنگ برای همکاری با استارت‌آپ‌های کریپتویی و فناوری مالی (fintech) در سال ۲۰۲۳ آماده است. این مقام همچنین گفت که بسیاری از شرکت‌های صنعتی تمایل خود را برای گسترش عملیات در هنگ کنگ یا عرضه عمومی اعلام کردند. 

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، قانون‌گذاران هنگ کنگ قانونی را برای راه‌اندازی یک سیستم مجوز برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی در دسامبر ۲۰۲۲ تصویب کردند. چارچوب نظارتی جدید به گونه‌ای طراحی شده است که همان درجه‌ای از پذیرش در بازار را برای صرافی‌های ارزهای دیجیتال فراهم کند که در حال حاضر صرافی‌های سنتی از آن بهره می‌برند.

در حالی که مقامات هنگ کنگ اخیراً به رمزارزها روی آورده‌اند، سنگاپور رویکرد سختگیرانه‌تری را به صنعت کریپتو در پی شکست‌های بزرگ صنعت در سال ۲۰۲۲ در پیش گرفته است. در ماه اکتبر، مقامات مالی سنگاپور پیشنهاد کردند که همه انواع حساب ارزهای دیجیتال را در پی ورشکستگی صندوق سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال سنگاپور Three Arrows Capital ممنوع کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا