اخبار بین المللخبر فوری

هوش مصنوعی: نجات‌دهنده یا فناوری خطرناک؟

ایلان ماسک در مصاحبه اخیر خود با اینسایدر گفته است که هوش مصنوعی یک فناوری خطرناک است.

ایلان ماسک در مصاحبه اخیر خود با اینسایدر گفته است که هوش مصنوعی یک فناوری خطرناک است و برای اطمینان از اینکه در چارچوب منافع عمومی عمل می‌کند، نیاز به تنظیم و اعمال مقررات دارد.

او در اظهارات خود درباره هوش مصنوعی (AI) گفته است که فکر نمی‌کند هوش مصنوعی به این زودی بتواند به شرکت تسلا در ساخت خودرو کمک کند. او در پاسخ به یکی از سهامداران تسلا این موضوع را بیان کرد.

ماسک از نگرانی خود در مورد این فناوری این‌چنین گفت: «من نگران حوزه‌های مربوط به هوش مصنوعی هستم. تصور می‌کنم این موضوع کمی نگران‌کننده است.»

«ما به نوعی مرجع نظارتی نیاز داریم که بر توسعه هوش مصنوعی نظارت کند و مطمئن شود که در راستای منافع عمومی عمل می‌کند.»

ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی با مدیر ارشد فناوری OpenAI، میرا موراتی، هم‌عقیده است که گفته باید بر ابزارهای هوش مصنوعی نظارت وجود داشته باشد، چرا که برخی افراد ممکن است از این تکنولوژی سوءاستفاده کنند.

ماسک در پاسخ خود به سؤالات سرمایه‌گذاران، هوش مصنوعی را «یک فناوری کاملاً خطرناک» توصیف کرد و از این موضوع ابراز نگرانی کرد که شاید ناخواسته اقداماتی در جهت تسریع این خطر انجام داده باشد.

ماه گذشته، ایلان ماسک در سخنرانی خود در اجلاس جهانی دولت در دبی گفت که هوش مصنوعی کنترل نشده می‌تواند تهدیدی برای جوامع باشد.

در سال ۲۰۱۸ نیز گفته بود دو موضوعی که بیش از همه او را تحت فشار قرار داده بود، مشکلات مربوط به تولید تسلا مدل ۳ و خطرات هوش مصنوعی است.

ماسک یکی از بنیانگذاران OpenAI است، شرکتی که پشت ربات ChatGPT است و از زمان انتشار در نوامبر گذشته، توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا