اخبار بین المللخبر فوری

پروتکل اویلر فایننس (Euler Finance) از هکرها خواسته ۲۰ میلیون دلار دریافت کنند و باقی وجوه را بازگردانند

برای دسترسی به اطلاعات هکرها جایزه یک میلیون دلاری تعیین شده است.

یک هکر در ۱۳ مارس یک حمله وام سریع (Flash Loan) به پروتکل اویلر فایننس انجام داد که طی آن مبلغ ۱۹۶ میلیون دلار پول برداشت کرد. این حمله وام سریع موجب اختلال در عملکرد ۱۱ پلتفرم دیفای دیگر شده است.

پروتکل وام‌دهی غیرحضانتی مبتنی بر اتریوم، اویلر فایننس در تلاش است با هکری که میلیون‌ها دلار را از پروتکل آن دزدیده است، معامله کند و از هکر بخواهد که یا ۹۰ درصد وجوهی را که دزدیده ظرف ۲۴ ساعت برگرداند یا عواقب قانونی این هک را بپذیرد.

براساس داده‌های منتشرشده توسط BlockSec، هکرها در مجموع ۸/۷۶ میلیون دلار استیبل کوین DAI و ۳۳/۸۵ میلیون دلار USDC و ۸۴۹ واحد بیت کوین معادل ۱۸/۵۵ میلیون دلار و ۱۳۵/۸ میلیون دلار اتریوم به سرقت برده‌اند.

شرکت اویلر به این هکر اولتیماتوم داد و در ۴ مارس این پیام را ارسال کرد: «در صورتی که ۹۰ درصد وجوه ظرف ۲۴ ساعت برگردانده نشود، برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری و بازگرداندن کل وجوه شود، یک میلیون دلار جایزه تعیین کرده‌ایم.»

در متن پیام ارسالی برای هکر آمده است: «شما مسئول هک صبح امروز به پلتفرم اویلر هستید. دلیل ارسال این پیام این است که ببینیم که آیا آماده مذاکره هستید یا خیر.»

درخواست برای بازپرداخت ۹۰ درصدی وجوه باعث می‌شود هکر ۱۷۶/۴ میلیون دلار را پس بدهد و ۱۹/۶ میلیون دلار باقی‌مانده را نزد خود نگه دارد.

با این حال، بسیاری از ناظران ادعا کرده‌اند که هکر دلیلی برای مذاکره و معامله ندارد.

یکی از ناظران گفت: «اگر من هکر بودم، از هر کسی که بتواند مرا ردیابی کند درخواست می‌کردم که در ازای دریافت ۲ میلیون دلار، اطلاعات من را به اویلر ندهد».

آزمایشگاه اویلر گفت که در حال حاضر با متخصصان امنیتی و مجریان قانون در آمریکا و بریتانیا، همراه با پلتفرم‌های اطلاعاتی بلاک چین Chainalysis و TRM Labs درحال ردیابی هکر هستند.

این پلتفرم وام‌دهی اعلام کرد که با مسدود کردن سپرده‌ها پروسه هک را متوقف کرد و از دزدیده شدن مبالغ بیشتر جلوگیری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا