اخبار بین المللخبر فوری

استیبل کوین حوزه یورو (EUROe) در فنلاند راه‌اندازی می‌شود

طی یک پست وبلاگ در سایت شرکت فنلاندی ممبرین فایننس (Membrane Finance) در تاریخ دوم فوریه، این شرکت اعلام کرد که یک استیبل کوین کاملاً ذخیره شده با پشتیبانی یورو (EUROe) منتشر کرده است. این شرکت دارای مجوز از سازمان نظارت مالی فنلاند (Fin-FSA) است که هدف آن کاهش پیچیدگی‌های تبدیل و پرداخت در ارزهای دیجیتال ناپایدار است.

با ادغام EUROe با بلاک چین اتریوم، شرکت ممبرین فایننس قصد دارد پرداخت‌های تقریباً آنی را در سطح جهانی برای کسری از هزینه مورد نیاز در پرداخت فیات فعال کند.

طبق پست منتشر شده از طرف این شرکت، هر توکن EUROe پشتیبانی حداقل یک یورو فیات در یک موسسه مالی یا بانک اروپایی را دارد. این شرکت بر این باور است که درمقابل هزینه بالا و سرعت آهسته تامین مالی به روش سنتی، می‌تواند امکان پرداخت‌های تقریباً آنی را با هزینه نزدیک به صفر فراهم کند.

جوها ویتالا، مدیر عامل شرکت ممبرین فایننس، ابراز امیدواری کرد که کوین EUROe می‌تواند اروپایی‌ها را تشویق کند تا ثروت خود را از طریق استفاده از برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) توسعه دهند و اظهار داشت:

«استیبل‌کوین‌ها بخش مهمی از انتقال به زیرساخت‌های پولی مبتنی بر بلاک‌چین هستند و اروپایی‌ها شایسته داشتن یک استیبل کوین یورو با ذخیره کامل از اتحادیه اروپا و تنظیم‌شده توسط یک مقام مالی مبتنی بر اتحادیه اروپا هستند. امیدواریم EUROe افراد عادی بیشتری را به دیفای بیاورد، کسانی که پیش از این نسبت به نوسانات ارزهای دیجیتال نگران بودند و نیازی نمی‌دیدند تا در این حوزه فعالیت کنند.»

از سال ۲۰۲۱، بازار اروپا شاهد عرضه‌های متعدد استیبل کوین مبتنی بر یورو بوده است که بیش از پیچیدگی‌های موجود در اقتصاد فیات، از جمله یورو کوین (EUROC) ارائه شده در Circle و استاتیس یورو (EURS) که در کاردانو ارائه شده است.

شرکت ممبرین فایننس قصد دارد پشتیبانی EUROe را از اتریوم به سایر بلاک چین‌های محبوب گسترش دهد تا سازگاری متقابل آن را بهبود بخشد.

«استیبل کوین‌ها» یا توکن‌های کریپتو که توسط ارزهای فیات پشتیبانی می‌شوند، سابقه طولانی و درخشانی در دنیای کریپتو داشته‌اند. اولین استیبل کوین دلار آمریکا، یعنی تتر، در ابتدا برای لایه بیت کوین Omni منتشر شد و نسخه اتریوم آن در سال ۲۰۱۸ عرضه شد. طبق گفته سایت کوین مارکت کپ، این ارز اکنون سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است.

در نوزدهم ژانویه، Circle و تیم پشت صرافی غیرمتمرکز Uniswap گزارشی را منتشر کردند که در آن ادعا می‌شد ارزهای خارجی مبتنی بر بلاک چین می‌توانند هزینه‌های حواله را تا ۸۰ درصد کاهش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا