اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

وضع قوانین جدید در دنیای ارزهای دیجیتال نیاز به کار بیشتری دارد

سیاست‌گذاران و تنظیم‌کننده‌های مالی به آموزش بیشتری نیاز دارند.

شان لی، مشاور شورای کریپتو در بخش نوآوری، گفت که سیاست‌گذاران و تنظیم‌کننده‌های مالی به آموزش بیشتری نیاز دارند.

هنوز مدیرانی در این صنعت وجود دارند که امیدوارند آمریکا قوانینی را برای رفتار منصفانه با ارزهای دیجیتال وضع کند. با این حال، مشاور شورای کریپتو در بخش نوآوری هشدار می‌دهد که این موضوع هنوز نیازمند «کار بسیاری» است.

در اجلاس دنیای وب3 (World of Web3) در هنگ کنگ که در تاریخ ۲۹ مارس برگزار شد، مشاور شورای کریپتو در بخش نوآوری و یکی از بنیانگذاران شبکه Odsy، شان لی، در مصاحبه با کوین تلگراف گفت که رفتار منصفانه با صنعت کریپتو در ایالات متحده امکان‌پذیر است.

او اظهار داشت که اصلاحات مالی پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ درنظر گرفته شده، بنابراین دلیلی وجود ندارد که این اصلاحات در دنیای کریپتو اعمال نشود.

این اظهارات در پی سرکوب گسترده ارزهای دیجیتال توسط تنظیم‌کننده‌های مالی آمریکا است که برخی از مفسران صنعت آن را جنگ علیه ارزهای دیجیتال نامیده‌اند.

به نظر می‌رسد ورشکستگی صرافی FTX در ماه نوامبر، فرصت مناسبی را برای قانون‌گذاران علیه صنعت کریپتو فراهم کرده است تا صنعت نوپای کریپتو را از پا دربیاورند. با این حال، لی خاطرنشان کرد که صرافی FTX مربوط به صنعت کریپتو نبوده، بلکه فقط یک مکان معاملاتی متمرکز بود و افزود:

«تاریخ نشان داده است که اگر قوانین نهادهای متمرکز را به درستی تنظیم نکنید اتفاقات بدی رخ می‌دهد.»

او افزود که آموزش‌های زیادی باید انجام شود و این مورد همان چیزی است که سازمان‌هایی مانند شورای نوآوری رمزارز در تلاش برای رسیدن به آن هستند.

شورای بخش نوآوری کریپتو در تلاش برای گفت‌وگو با سیاستمداران است تا به آنها دید بهتری از وضعیت این صنعت و همچنین سایر حوزه‌های قضایی مرتبط با صنعت کریپتو بدهند.

این موضوع به ایجاد سیاست‌های مترقی‌تر کمک می‌کند و به جوامع و شرکت‌ها امکان می‌دهد تا چشم‌انداز این صنعت را بهتر درک کنند.

شیلا وارن، مدیرعامل شورای کریپتو در بخش نوآوری، در بیانیه‌ای در مورد شکایت اخیر کمیسیون علیه صرافی بایننس، استدلال‌های مشابهی را بیان کرد و اظهار داشت که «امیدوارم این تصمیمات باعث شود تا از ورود افرادی که به دنبال سوءاستفاده از این فضا در نبود شفافیت نظارتی هستند جلوگیری شود.»

او باور دارد که معرفی برخی از ارزهای دیجیتال توسط طبقه‌بندی کمیسیون CFTC به‌عنوان کالا ضربه قدرتمندی بر اظهارات و تصمیمات کمیسیون بورس و اوراق بهادار بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا