اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاریخبر فوری

بانک First Citizens بانک سیلیکون ولی (SVB) را می‌خرد

شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) در ۲۶ مارس بانک فرست سیتیزنز را به عنوان خریدار اعلام کرد.

این معامله در ۲۶ مارس توسط شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) اعلام شد. طبق بیانیه شرکت سپرده‌گذاری و بیمه فدرال (FDIC)، بانک فرست سیتیزنز (First Citizens) مستقر در کارولینای شمالی قرار است تمام سپرده‌ها و وام‌های بانک سیلیکون ولی (SVB) را خریداری کند.

بر اساس قرارداد خرید در ۲۶ مارس، ۱۷ شعبه سابق بانک سیلیکون ولی تحت عنوان بانک‌های فرست سیتیزنز و در روز دوشنبه، ۲۷ مارس افتتاح خواهند شد. 

براساس این قرارداد تمام سپرده‌گذاران بانک سیلیکون ولی به طور خودکار سپرده‌گذاران بانک فرست سیتیزنز (First Citizens) خواهند بود.

شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) در بیانیه‌ای گفت: «معامله امروز شامل خرید حدود ۷۲ میلیارد دلار از بانک سیلیکون ولی، با تخفیف ۱۶/۵ میلیارد دلاری بود.»

تقریباً ۹۰ میلیارد دلار اوراق بهادار و سایر دارایی‌ها برای واگذاری توسط شرکت بیمه سپرده فدرال در صندوق وصول باقی خواهد ماند. 

این بانک مستقر در کارولینای شمالی سی‌اُمین بانک تجاری بزرگ ایالات متحده است و تا ۱۰ مارس، ۱۶۷ میلیارد دلار دارایی و ۱۱۹ میلیارد دلار سپرده داشته است.

بانک سیلیکون ولی در ۱۰ مارس پس از انتشار شایعاتی مبنی بر بحران شدید نقدینگی در این بانک که منجر به بحران بانکی شد، سقوط کرد. پس از آن شرکت بیمه سپرده فدرال به عنوان خریدار این بانک ورشکسته منصوب شد و سعی کرد این بانک را به مناقصه بگذارد.

این فرآیند شامل دو مناقصه جداگانه برای دارایی‌های بانک سیلیکون ولی، یکی برای واحد سپرده‌های عادی آن، و دیگری برای بخش خصوصی آن است که به سپرده‌گذاران با ارزش خالص بالا خدمات ارائه می‌دهد.

پس از این مشخص شد که چندین شرکت یا در حال برنامه‌ریزی هستند یا پیشنهاداتی را برای بانک‌های در حال سقوط آمریکا ارائه کرده بودند.

بلومبرگ گزارش داد که بانک فرست سیتیزنز اوایل ۱۸ مارس یک مناقصه بانک را برنامه‌ریزی کرده است.

طبق گزارش‌ها، سه روز بعد، پیشنهادی برای تمام شعبات بانک سیلیکون ولی ارائه کرد. در آن زمان، سخنگوی بانک فرست سیتیزنز از اظهار نظر در مورد شایعات و گمانه‌زنی‌های بازار خودداری کرد.

بانک منطقه‌ای دیگری به نام Valley National Bancorp نیز پیشنهادی برای بانک ورشکسته ارائه کرده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا