اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

گردهمایی کشورهای G20 در جهت توسعه چارچوب جهانی در برابر خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال

ارائه چارچوب مشترک برای مقابله با ریسک‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در رمزارزها

هدف گروه ۲۰ (G20) گردآوری اقتصادهای جهانی برای مبارزه با مشکلات بدهی و تورم در اقتصادهای کوچکتر همچون سریلانکا و غنا است.

گروه ۲۰ (G20) گروه ۲۰ شامل بیست اقتصاد بزرگ و متشکل از وزرای اقتصاد (دارایی) و مسئولان بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد برتر دنیا است. این گروه متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان در زمینه اقتصاد است که در مجموع ۸۵ درصد کل اقتصاد جهانی و دو سوم جمعیت جهان را دربردارند.

این مجمع بین دولتی متشکل از ۱۹ کشور و اتحادیه اروپا، برنامه‌ریزی کرده است تا یک چارچوب مشترک برای کمک به همه کشورها برای مقابله با ریسک‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ایجاد کند.

گروه ۲۰ تحت ریاست جمهوری هند، خواستار سیاست‌های هماهنگ جهانی در حوزه ارزهای دیجیتال شد–چشم‌اندازی که توسط وزیر دارایی کشور، Nirmala Sitharaman ارائه شد. با این حال، با فروپاشی اکوسیستم‌های متعددی که بر سرمایه‌گذاران در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد، نیرمالا سیتارامان معتقد است که اصلاحات متفاوت کمکی به رسیدگی به دسترسی جهانی به ارزهای دیجیتال نخواهد کرد.

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی اتحادیه برای یک میزگرد تجاری که توسط شورای بازرگانی هند-ایالات متحده در واشنگتن سازماندهی شده است، وارد می شود
نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی اتحادیه برای یک میزگرد تجاری که توسط شورای بازرگانی هند-ایالات متحده در واشنگتن سازماندهی شده است، وارد می شود – منبع: Press Trust of India

او در سخنرانی خود در موسسه اقتصاد بین‌الملل پترسون در واشنگتن دی سی، بر فروپاشی رمزارزهای متعدد تاکید کرد و در عین حال نیاز به تلاش هماهنگ از سوی همه حوزه‌های قضایی را آشکار کرد.

«با توجه به فروپاشی‌ها و شوک‌های فراوان بازار ارزهای دیجیتال، این موضوع بخش بسیار مهمی از بحث گروه ۲۰ تحت ریاست جمهوری هند است. ما به دنبال ایجاد یک چارچوب مشترک برای همه کشورها برای مقابله با این موضوع هستیم.»

علاوه بر این، سیتارامان هدف اصلی گروه ۲۰ را گرد هم آوردن اقتصادهای جهانی برای مبارزه با مشکلات بدهی و تورم بیش از اندازه در اقتصادهای کوچکتر همچون سریلانکا و غنا اعلام کرد.

وی در این رابطه گفت: «در گروه ۲۰ فرصتی برای هند وجود دارد که همه کشورها را گرد هم آورد تا مشکلات بدهی در کشورهای با درآمد متوسط و کم‌درآمد را برطرف کند. موسسات شرکت‌کننده در این گردهمایی طی سه تا پنج سال آینده قطعنامه‌هایی را برای کشورهای دارای بدهی ارائه می‌کنند.»

ریاست جمهوری هند در گروه ۲۰ در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد و تقریباً هفت ماه برای این گروه  باقی می‌ماند تا اصلاحات کلی در حوزه ارزهای دیجیتال را انجام دهند که می ‌تواند در سراسر حوزه‌های قضایی اجرا شود.

از سوی دیگر، اهمیت دارایی‌ای مانند بیت‌کوین تأثیر خود را بر اقتصاد السالوادور که قبلا با مشکل مواجه بود، در کاهش تأثیر تورم فوق‌العاده و وابستگی به دلار آمریکا نشان داد.

شبکه پرداخت خانگی هند، رابط پرداخت یکپارچه (UPI)، نیز در حال توسعه است.

سیستم پرداخت سریع PayNow سنگاپور اخیراً UPI را یکپارچه کرده است تا امکان پرداخت سریع برون مرزی را فراهم کند. در زمان اعلام این خبر، مشخص شد که بانک‌های هند و ICICI حواله‌های خروجی را تسهیل می‌کنند و Axis Bank و DBS Bank هند حواله‌های ورودی را تسهیل می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا