اخبار بین الملل

نیمی از برنامه‌های موشکی کره شمالی از طریق رمزارزها تامین می‌شود

آیا گروه هکری لازاروس پشت سرقت دارایی‌های دیجیتال برای تامین برنامه‌های موشکی کره شمالی است؟


آن نوبرگر (Anne Neuberger)، معاون مشاور امنیت ملی در امور سایبری و فناوری‌های نوظهور، گفت که دولت ایالات متحده متعهد به شناسایی هکرهای کریپتوی کره شمالی و ردیابی دارایی‌های دیجیتالی سرقت شده است.

به گفته یک مقام ناشناس کاخ سفید، کره شمالی هزینه تقریباً نیمی از آزمایش‌های موشکی خود را از طریق سرقت رمزارز و حملات سایبری تأمین کرده است.

گزارش اخیر Chainalysis حاکی از آن است که هکرهای کره شمالی ۱/۷ میلیارد دلار از دارایی‌های دیجیتال را در سال ۲۰۲۲ اختلاس کرده‌اند. مسلما بدنام‌ترین گروه هکری در این منطقه–گروه لازاروس–پشت سوء‌استفاده‌های متعدد در سال گذشته بوده که معروف‌ترین نمونه آن نفوذ ۶۲۵ میلیون دلاری در شبکه رونین معروف‌ترین بود.

هکرهای کره شمالی همچنان یک تهدید محسوب می‌شوند

جمهوری دموکراتیک خلق کره طی سال‌های گذشته در مسیر تبدیل شدن به یک غول نظامی قدم برداشته و یکی از معدود کشورهایی است که دارای تسلیحات هسته‌ای در جهان است. دولت این کشور به رهبری کیم جونگ اون نیز از هر فرصتی برای ارتقای تسلیحات خود با انجام برنامه‌های موشکی و آزمایش‌های مختلف استفاده می‌کند.

یکی از مقامات کاخ سفید اخیراً فاش کرد که ارزهای دیجیتال سرقت‌شده یا حملات سایبری نیمی از این تلاش‌های جنگی را تأمین می‌کنند. آن نوبرگر گفت که کابینه بایدن زمان زیادی را صرف کرده است و در تلاش است تا بفهمد که چگونه کشوری مانند کره شمالی در این فضا تا این اندازه خلاق است.

او همچنین تاکید کرد که سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده در تلاش برای شناسایی عوامل مخرب و ردیابی دارایی‌های به سرقت رفته هستند.

سازمان ملل متحد همچنین مدعی شد که این کشور تمامیت‌خواه برنامه‌های موشکی و آزمایش‌های هسته ای خود را از طریق سرقت کریپتو تامین کرده است.

علیرغم تمامی اتهامات و تهدیدهای جهان غرب، کره شمالی همچنان بر تلاش‌های مرتبط با جنگ متمرکز است. مقامات این کشور یک ماه پیش اعلام کردند که قوی ترین موشک تا به امروز را آزمایش کرده‌اند. کارشناسان هشدار دادند که این سلاح جدید می‌تواند سریع‌تر و با تأثیر مخرب‌تری به سایر کشورها از جمله ایالات متحده حمله کند.

کیم جونگ اون، که بر این آزمایش‌ها نظارت داشت، اظهار کرد که این آزمایش ترس و اضطراب شدید را به رقبا تزریق می‌کند.

اقدامات گروه هکری لازاروس

سرقت رمزارزها از طریق هک‌های پیچیده اقدامی است که توسط مجرمان سایبری کره شمالی اتخاذ شده است. پلتفرم داده‌های بلاک چین Chainalisys تخمین زده است که چنین متخلفانی از طریق چندین حمله در سال ۲۰۲۲، ۱/۷ میلیارد دلار دارایی دیجیتال به سرقت برده‌اند.

گروه هکری لازاروس مسئول برخی از بزرگترین سوء‌استفاده‌ها در سال گذشته بود. به عنوان مثال، FBI ادعا کرد که این سازمان پشت حمله عظیم ۶۲۵ میلیون دلاری شبکه Ronin بود.

پلتفرم MistTrack در اوایل سال جاری اعلام کرد که گروه لازاروس ۱۰۰ میلیون دلار از پروتکل ارز دیجیتال Harmony به سرقت برده است. قبل از آن، Elliptic Enterprise نیز همین موضوع را مطرح کرده بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا