اخبار بین المللاخبار صرافی ها

توقف امکان برداشت دلار استرالیا در صرافی بایننس از ابتدای ژوئن

خرید بیت کوین با دلار استرالیا ۵ هزار دلار ارزان‌تر شد

 

با پرداخت دلار استرالیا، می‌توان یک بیت کوین را به مبلغ ۲۲ هزار دلار در بایننس استرالیا خرید؛ البته به شرطی که دلار استرالیا برای برداشت وجود داشته باشد.

در ۱۸ مه، بایننس استرالیا به کاربران خود اطلاع داد که خدمات مربوط به دلار استرالیا پس از تصمیم ارائه‌دهنده پرداخت شخص ثالث این نهاد به حالت تعلیق درمی‌آید.

بیت کوین در صرافی ارز دیجیتالی بایننس در استرالیا با تخفیف زیادی معامله می‌شود و در صورت معامله در برابر دلار استرالیا، قیمت بیت کوین تا ۲۱ درصد کمتر حساب می‌شود.

تریدرها در تلاش هستند تا قبل از یکم ژوئن و توقف برداشت در بانک‌های استرالیایی، دارایی‌های کریپتوی خود را به دلار استرالیا نقد کنند.

سپرده‌ها از طریق انتقال بانکی بلافاصله متوقف شدند، در حالی که برداشت با استفاده از PayID تا ساعت ۵ بعداز‌ظهر یکم ژوئن به وقت محلی امکان‌پذیر خواهد بود. این صرافی همچنین به مشتریان استرالیایی خود هشدار داده است که دلارهای استرالیا که پس از ۳۱ مه در صرافی باقی بماند، به طور خودکار به USDT تبدیل خواهد شد.

این اطلاعیه‌رسانی از آن زمان باعث هجوم افراد برای نقد کردن سرمایه‌شان شده و در نتیجه باعث کاهش شدید قیمت بیت کوین شده است.

در زمان انتشار این خبر، ارزش یک بیت کوین ۳۳۷۵۰ دلار استرالیا است که برابر با ۲۱۹۸۷ دلار آمریکا و ۲۱ درصد کمتر از نرخ جهانی است.

نرخ جفت ارز BTC/AUD در ۳۰ مه
نرخ جفت ارز BTC/AUD در ۳۰ مه – منبع: Binance Australia

با این حال، کسانی که امیدوار بودند که بتوانند روی بیت کوین ارزان‌تر سرمایه‌گذاری کنند، ممکن است ناامید شوند. بدون امکان واریز دلار استرالیا در کیف پول معاملاتی و حق بیمه‌های سنگین برای تبدیل سایر رمزارزها به دلار استرالیا، ممکن است کاربران نتوانند از امکان خرید بیت کوین با قیمت کمتر استفاده کنند.

صرافی بایننس در مورد حذف چندین جفت معاملات ارز دیجیتالی با دلار استرالیا در تاریخ ۱ ژوئن و همچنین ریسک معاملاتی به کاربران هشدار داده است.

صرافی بایننس گفت که به دنبال ارائه‌دهنده جایگزین برای ادامه ارائه سپرده و برداشت دلار استرالیا است. در حال حاضر، امکان خرید و فروش کریپتو با استفاده از کارت‌های اعتباری یا نقدی همچنان در دسترس است، اگرچه به نظر می‌رسد این نرخ‌ها مطابق با نرخ بازار باشد.

بایننس به دلیل لغو مجوز مشتقات آن توسط کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا در ماه گذشته، با قانون‌گذاران به مشکل برخورده است. همچنین با تحقیقات گسترده‌ای از سوی کمیسیون تجارت کالاها و معاملات آتی ایالات متحده مواجه است.

کارگزار ارز دیجیتال استرالیا Swyftx، که برای نقدینگی خود به بایننس متکی بود، قبلاً اعلام کرده بود که قطع کردن دلار استرالیا بایننس بر روی عملیات این نهاد تأثیری نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا