اخبار بین المللاخبار تحلیلیاخبار قانون‌گذاری

چین چگونه روند صعودی بعدی بازار رمزارزها را آغاز خواهد کرد

بانک مرکزی چین به تازگی ۹۲ میلیارد دلار به بازار تزریق کرد!

آغاز روند صعودی بعدی در بازار رمزارزها به کمک چین

اگر خبر «چین ممنوعیت رمزارز را لغو می‌کند» صحت داشته باشد، احتمالاً شاهد آغاز روند صعودی بعدی در بازار رمزارزها خواهیم بود. با این حال، تا آن زمان، پیشرفت‌های امیدوارکننده‌ای در آسیا رخ می‌دهد، به‌ویژه با توجه به اخبار منفی که در مورد ممنوعیت دولت ایالات متحده در مورد استفاده از سرویس‌های نگه‌داری ارزهای دیجیتال به منظور کسب درآمد و سختگیری‌های مقرراتی مرتبط با استیبل کوین‌ها شنیده می‌شود.

بانک مرکزی چین روز جمعه ۹۲ میلیارد دلار به بازار تزریق کرد!

تزریق بزرگترین حجم نقدینگی که تا به حال در یک روز در تاریخ چین دیده شده است، پس از آن صورت گرفت که چین سیاست کووید صفر را اعلام کرد. معنی این خبر این است که اقتصاد دوباره وارد شرایطی مشابه شرایط قبل از پاندمی کووید ۱۹ خواهد شد.

از منظر اقتصاد کلان، تصمیم صندوق ذخیره فدرال برای کاهش ۹۵ میلیارد دلار در ماه، با ورود ۹۲ میلیارد دلار آمریکا به بازار توسط چینی‌ها تنها در یک روز خنثی شد.

این موضوع می‌تواند یک عامل کمک کننده به روند صعودی اخیر رمزارزها باشد. حتی با وجود تشدید وضعیت مالی در ایالات متحده، چین پس از اتمام دوره قرنطینه ۳ ساله کووید، شرایط اقتصادی بهتری را تجربه می‌کند؛ درست مانند ایالات متحده در سال ۲۰۲۲، تنها با سه سال تاخیر.

با این تزریق نقدینگی و عملکرد مثبت قیمت بازار، چند روند صعودی عظیم در پروژه‌های بومی مانند توکن‌های وابسته به چین دیده شد.

 

تغییر قوانین در هنگ کنگ

در ۱ ژوئن ۲۰۲۳، هنگ کنگ به طور رسمی خرید و فروش و ترید ارزهای دیجیتال را برای همه شهروندان خود کاملاً قانونی خواهد کرد.

انتظار هجوم عظیم پول‌های کلان از شرق را داشته باشید.

در سال جاری، آغاز خرید و فروش رمزارزها در هنگ کنگ می‌تواند آغازگر جریان عظیمی از ورود نقدینگی به ارزهای دیجیتال باشد. پیش‌بینی می‌شد که حجم عظیمی از سرمایه از شرق وارد این فضا شود. نتیجه دیگر این تغییرات، نوآوری در این صنعت خواهد بود. تا جایی که ممکن است به زودی شاهد خروج استیبل کوین‌هایی از آسیا باشیم.

با توجه به داده‌های CoinDesk، تریدرهای خرد در هنگ کنگ مجاز به خرید و فروش رمزارزها نخواهند بود، اما این سرویس فقط به فعالان نهادی محدود می‌شود. به نظر می‌رسد که منشأ پول‌های کلان همینجاست.

در حالی که ممکن است این موضوع بازار کوچکتر ارزهای دیجیتال را دچار نگرانی کند، مهره‌های اصلی این صنعت می‌توانند آزادانه در فضای ارزهای دیجیتال فعالیت کنند. این موضوع به‌طور گسترده بر صعودی شدن روند ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد و فعالیت‌های سرمایه‌گذاران چینی، در جهت تبدیل هنگ‌کنگ به قطب ارزهای دیجیتال در آسیاست.

این موضوع را می‌توان از شروع فعالیت نام‌های بزرگ این صنعت فهمید که تمایل خود را به مهاجرت به هنگ کنگ نشان داده‌اند. در ۱۵ فوریه، کارگزاران پیشنهاد ارائه معاملات بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) را به سرمایه‌گذاران و موسسات حرفه‌ای اعلام کردند.

 

آیا آمریکا برای کنترل وضعیت تلاش کرد؟

ممنوعیت استیبل کوین‌ها و نگه‌داری دارایی‌های دیجیتال به‌عنوان یک سرویس در ایالات متحده، نوآوری را تا حد زیادی مهار کرده و فرصتی برای کشورهای دیگر فراهم کرده است که شکاف موجود در بازار را از بین ببرند. به نظر می‌رسد که کنترل امور دیگر لزوما به دست ایالات متحده نیست.

صنعت ارزهای دیجیتال از طریق استیبل کوین‌هایی که جایگاه دلار را تثبیت می‌کنند، کار را برای دولت ایالات متحده ساده‌تر کرده است. اما با توجه به اقدامات اخیر، ممکن است سلطه دلار آمریکا بر استیبل کوین‌ها به پایان برسد.

 

روند صعودی اقتصاد چین؟

به تزریق نقدینگی که چین در فوریه انجام داده است نگاه کنید–آخرین بار تزریق ۸۳۵ میلیارد یوان بود که از طریق استراتژی معاملاتی معکوس انجام شد. 

این احتمال وجود دارد که آغاز مجدد فعالیت چین پس از سه سال انزوا به دلیل محدودیت‌های کووید، منجر به تغییر موضع سیاست ارزهای دیجیتال در این کشور شود.

از آنجایی که دولت شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، گام‌های مناسبی برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی برداشته، این امکان وجود دارد که چین از راه‌های گریز همچون تحولات هنگ کنگ استقبال کند.

یک پست وبلاگی که در اکتبر سال گذشته توسط آرتور هیز، مدیرعامل BitMEX منتشر شد، نشان می‌دهد که چین یک مهره اصلی در ایجاد روند صعودی بعدی به شمار می‌آید.

با این حال، انتظار چرخش فوری در مورد مقررات رمزارزها را در چین نداریم. در بهترین حالت، ممکن است یک سال طول بکشد، اما زمانی که دریچه‌های این مسیل باز شوند، مطمئناً باید انتظار حضور قوی‌تری از نهنگ‌های چینی داشته باشیم که قبل از سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را آغاز کردند.

با این حال، با توجه به حس مثبت فعلی بازار نسبت به «کوین‌های چین»، این کوین‌ها توجه سرمایه‌گذاران را در سراسر جهان به خود جلب کرده‌اند و شاهد افزایش قیمت هستند.

 

نکات پایانی

هر روند صعودی نیاز به نقدینگی دارد، که صرفاً باعث افزایش قیمت توکن‌ها می‌شود. در حالی که نهنگ‌ها می‌توانند به‌طور مصنوعی این نقدینگی را با توکن‌های کوچکتر ایجاد کنند، تزریق نقدینگی چین می‌تواند کل بازار ارزهای دیجیتال را به حرکت درآورد.

جامعه ارزهای دیجیتال چین نیز در سطح کاملاً متفاوتی ارتباط خود را با مهره‌های اصلی این صنعت حفظ کرده است. یک تماس‌ از طرف یکی از رهبران و نظرات کلیدی آنها می‌تواند جرقه‌‌ای در دارایی‌ها باشد و قیمت‌ها را چندین برابر کند.

از آنجایی که رمزارز یک «دارایی فراگیر» محسوب می‌شود، ممکن است گزینه سرمایه‌گذاری اولیه برای بسیاری از سرمایه‌گذاران نباشد. با این حال، هنوز مشاهده می‌شود که وقتی پول بیشتری به بازار تزریق می‌شود، همبستگی مثبتی با ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به وجود می‌آید.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا