اخبار بین المللاخبار صرافی هااخبار قانون‌گذاری

دستور توقف فعالیت صرافی Huobi در مالزی صادر شد

وب‌سایت و اپلیکیشن‌های صرافی Huobi در اپل استور و گوگل پلی غیرفعال می‌شوند.

 

کمیسیون اوراق بهادار مالزی به صرافی Huobi Global دستور داده است که تمام فعالیت‌های خود را متوقف کند.

به دنبال یک اقدام اجرایی از سوی تنظیم‌کننده اوراق بهادار این کشور، دستور تعطیلی فعالیت‌های صرافی Huobi Global در مالزی صادر شد.

طبق بیانیه رسمی کمیسیون اوراق بهادار مالزی (SCM) در ۲۲ مه، صرافی Huobi موفق به ثبت‌نام به عنوان اپراتور صرافی ارزهای دیجیتال نشد و باید تمام فعالیت‌های خود را متوقف کند. همچنین به این شرکت دستور داده شده تا وب‌سایت و اپلیکیشن‌های موبایل خود را در اپل استور و گوگل پلی غیرفعال کند.

همچنین انتظار می‌رود که صرافی ارز دیجیتال تبلیغات محصولات و خدمات خود را به کاربران مالزیایی از طریق ایمیل و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی متوقف کند.

کمیسیون اوراق بهادار مالزی خاطرنشان کرد که این تصمیم ناشی از نگرانی در مورد انطباق صرافی Huobi با الزامات قانونی این کشور است. این کمیسیون همچنین به سرمایه‌گذاران مالزیایی دستور داده است تا تجارت در این پلتفرم را متوقف کنند، وجوه خود را برداشت کنند و حساب‌هایشان را ببندند.

صرافی Huobi از آگوست ۲۰۲۲ پس از صدور هشدار کمیسیون اوراق بهادار مالزی به سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه بورس بدون مجوزهای لازم در کشور فعالیت می‌کند، از آگوست ۲۰۲۲ در تیررس تنظیم‌کننده اوراق بهادار مالزی قرار گرفته است.

پس از این اطلاع‌رسانی عمومی، صرافی Huobi نشان داد که در حال مذاکره با تنظیم‌کنندگان مالزی در مورد فعالیت خود در این کشور است. این شرکت ابتدا یک شرکت کارگزاری به نام Huobi Labuan را در نوامبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرده بود که یک دوره ۹ ماهه موقت برای ارائه معاملات نقدی و مشتقات ارزهای دیجیتال داشت.

پیش از این در سال ۲۰۲۲، صرافی ارزهای دیجیتال بایننس توانست با به دست آوردن سهامی در پلتفرم معاملاتی تنظیم شده از سوی MX Global، جایگاه خود را در بازار مالزی تضمین کند. بایننس در اواسط سال ۲۰۲۱ در وضعیتی مشابه با صرافی Huobi قرار گرفته بود و به او دستور داده شد که فعالیت خود را در این منطقه بدون تاییدیه نظارتی لازم متوقف کند.

بر اساس گزارشات وب‌سایت کمیسیون اوراق بهادار مالزی، تنها چهار شرکت به عنوان اپراتورهای ارز دیجیتال شناخته شده ثبت شده‌اند. این شرکت‌ها شامل Luno Malaysia، MX Global، Sinegy و Tokenize Technology است. این لیست آخرین بار در آگوست ۲۰۲۲ به‌روزرسانی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا