اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاریخبر فوری

بررسی عملکرد آفلاین روپیه دیجیتال CBDC در هند

بانک مرکزی و نهاد نظارتی هند، نمونه آزمایشی روپیه دیجیتال را در ۱ نوامبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرد.

علاوه بر عملکرد آفلاین، بانک مرکزی هند (RBI) در مرحله بررسی پتانسیل ارز دیجیتال داخلی خود (CBDC) برای تراکنش‌های فرامرزی و ارتباط با سیستم‌های سایر کشورها است.

آجای کومار چودری، مدیر اجرایی بانک مرکزی هند اعلام کرد که ارز دیجیتال داخلی بانک مرکزی هند (CBDC)–یا روپیه دیجیتال–اکنون برای عملکرد آفلاین در مرحله آزمایش است.

بانک مرکزی و نهاد نظارتی هند، نمونه آزمایشی روپیه دیجیتال را در ۱ نوامبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرد و از ۵۰ هزار کاربر و ۵هزار تاجر را برای آزمایش در دنیای واقعی استفاده کرد.

تا ۲۵ فوریه، حدود ۱۳۴ میلیون دلار و ۸۰۰ هزار تراکنش از طریق CBDCهای نمونه آزمایشی انجام شده است.

با تکیه بر این پیشرفت، آجای کومار گفت بانک مرکزی هند در حال بررسی عملکرد آفلاین CBDC است. او در صحبت‌های خود اظهار کرد که بانک مرکزی هند در حال سنجش پتانسیل CBDC برای تراکنش‌های فرامرزی و ارتباط با سیستم‌های کشورهای دیگر است.

او اضافه کرد: «ما مشتاقانه منتظر مشارکت بخش خصوصی و فین‌تک‌ها در CBDC هستیم. ما مشارکت آنها را، به ویژه در معاملات آفلاین و برون مرزی CBDC، مشاهده خواهیم کرد.»

علاوه بر این، آجای کومار به نمایندگی از بانک مرکزی هند گفت که CBDC به زودی به وسیله مبادله تبدیل خواهد شد و به تمام ویژگی‌های ارز فیزیکی از جمله ناشناس بودن نیاز دارد.

انگیزه هند برای راه‌اندازی CBDC بهبود وضعیت مالی منطقه‌ای و پیشروی در اقتصاد دیجیتال بود. آجای کومار همچنین در مصاحبه با CNBC TV18 گفت که CBDC در نهایت به عنوان جایگزینی برای ارزهای دیجیتال عمل خواهد کرد.

در ۲۱ فوریه، شبکه ملی پرداخت هند، رابط پرداخت یکپارچه (UPI)، خدمات خود را به سنگاپور گسترش داد و به این شکل اعلام کرد که UPI جهانی می‌شود!

از زمانی که UPI به عنوان یک سیستم پرداخت در هند معرفی شد، زندگی هندی‌ها متحول شده است.

البته سیستم پرداخت دیجیتال هند به طور پیوسته در سطح جهانی توسعه پیدا می‌کند و توسط کشورهای دیگر پذیرفته می‌شود.

ادغام UPI PayNow به شهروندان این امکان را می‌دهد که از هند و سنگاپور به آن سوی مرزها پول انتقال بدهند. 

در خبرها آمده که چهار بانک بزرگ هند–بانک دولتی هند، بانک خارج از کشور هند، بانک هند و بانک ICICI–حواله‌های خروجی را تسهیل خواهند کرد. Axis Bank و DBS Bank حواله‌های ورودی را تسهیل کرده و بانک DBS سنگاپور و گروه Liquid این سرویس را به کاربران منطقه ارائه خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا