اخبار بین الملل

اندونزی سیستم پرداخت ملی جدیدش را برای محافظت در برابر «پیامدهای ژئوپلیتیک» معرفی می‌کند

سیستم پرداخت جدید اندونزی جایگزین ویزا و مسترکارت

 

اندونزی در حال معرفی یک سیستم پرداخت ملی جدید است که در راستای تلاش‌های این کشور برای دلارزدایی و محافظت در برابر «پیامدهای احتمالی ژئوپلیتیک» است. یک مقام ارشد بانک مرکزی گفت: «سیستم پرداخت اندونزی جایگزین ویزا و مسترکارت در موسسات و شرکت‌های دولتی خواهد شد. پیش‌بینی می‌کنیم که این سیستم به زودی همه‌گیر شود.»

اندونزی سیستم پرداخت ملی جدید ایجاد می‌کند

به گفته دیکی کارتیکویونو، رئیس بخش مدیریت استراتژیک و راهبری بانک اندونزی، سیستم پرداخت اندونزی جایگزین ویزا و مسترکارت در موسسات و شرکت‌های دولتی خواهد شد. این مقام بانک مرکزی روز دوشنبه به نقل از CNBC گفت: «بر اساس برنامه رئیس جمهور، انتقال به نظام پرداخت ملی به آرامی پیش می‌رود. ما انتظار داریم که به زودی این سیستم در شرکت‌های دولتی گسترش پیدا کند.»

رئیس بانک مرکزی در واکنش به تصمیم اندونزی برای ایجاد سیستم پرداخت جدید، از آن استقبال کرد و اظهار کرد که کشورهای جنوب شرق آسیا باید برای خود حاشیه ایمنی ایجاد کنند که از کسب‌وکارها و شهروندان عادی در برابر افزایش عدم اطمینان مالی در غرب محافظت می‌کند.

در ماه مارس، جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی از مقامات منطقه خواست تا از کارت‌های اعتباری توسعه‌یافته توسط بانک‌های محلی به‌جای شرکت‌های مالی جهانی به عنوان اقدامی برای محافظت از تراکنش‌ها در برابر هرگونه «پیامدهای احتمالی ژئوپلیتیک» استفاده کنند.

دودیت پروبویاکتی، یکی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن کارت‌های اعتباری اندونزی، به نشریه اسپوتنیک گفت که اندونزی آنچه را که از تجربیات روسیه در مورد سیستم پرداخت Mir خود آموخته، در سیستم پرداخت خود اعمال خواهد کرد. سیستم پرداخت Mir مورد حمایت دولت روسیه، پس از اعمال تحریم‌های شدید کشورهای غربی علیه روسیه در پاسخ به حمله این کشور به اوکراین، محبوبیت زیادی به دست آورد.

رئیس بانک اندونزی، پری وارجییو، اخیراً اعلام کرد که اندونزی با چندین کشور برای استفاده از ارزهای محلی در تجارت از جمله تایلند، مالزی، چین و ژاپن توافق کرده است.

علاوه بر اندونزی، ۹ کشور دیگر آسیای جنوب شرقی (برونئی، کامبوج، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام) اخیراً موافقت کردند که استفاده از ارزهای محلی را برای معاملات اقتصادی و مالی ترویج کنند. این ۱۰ کشور عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN) هستند.

در همین حال، رهبران بریکس (BRICS) قصد دارند در اجلاس سران رهبران خود در آینده درباره یک ارز مشترک بحث کنند. کشورهای بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی هستند. 

بسیاری از مردم بر این باورند که وجود یک ارز بریکس سلطه دلار آمریکا را از بین خواهد برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا