اخبار بین المللخبر فوری

هشدار رابرت کیوساکی در مورد ورشکستگی سومین بانک آمریکا

رابرت کیوساکی پیش‌بینی کرد که با ورشکستگی بانک سوم، قیمت فلزات گرانبها به شدت افزایش پیدا می‌کند.

سیستم مالی ایالات متحده با فروپاشی بانک سیلیکون ولی (SBV) و بانک سیلورگیت طی ۴۸ ساعت به دلیل عدم اطمینان اقتصادی متزلزل شده است. به همین علت، پیش‌بینی برخی از افراد تأثیرگذار بخش مالی این است که وضعیت احتمالاً در روزهای آینده بدتر خواهد شد. 

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پرفروش «پدر پولدار، پدر فقیر»، در رابطه با این روند به طور ویژه هشدار داده است. او همچنین در توییتی در دهم مارس تاکید کرد که این وضعیت تأثیر مثبتی روی قیمت فلزات گرانبها خواهد داشت.

به گفته کیوساکی، این پیش‌بینی او مطابق با پیش‌بینی سال ۲۰۰۸ از فروپاشی Lehman Brothers می‌باشد. این شکست، بحران مالی سال ۲۰۰۸ را تشدید کرد و به یک نقطه عطف تاریخی تبدیل شد.

او در ادامه گفت: «دو بانک اصلی ورشکسته شده‌اند و حالا نوبت به بانک سوم رسیده است. در حال حاضر بهتر است که روی سکه و نقره سرمایه‌گذاری کنید. چرا که با ورشکستگی بانک سوم، قیمت طلا و نقره به شدت افزایش پیدا می‌کند. در سال ۲۰۰۸ هم ورشکستگی Lehman Brothers را چند روز قبل از اینکه اتفاق بیفتد پیش‌بینی کردم.»

هشدار کیوساکی در مورد سقوط بانک سوم در حالی است که گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده یک بانک دیگر در حال افزایش است. این گمانه‌زنی‌ها به این خاطر است که این بانک پس از تماس کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC)، گزارش سالانه‌اش را با تأخیر اعلام کرد.

به گزارش Finbold، کیوساکی یک فروپاشی اقتصادی جهانی گسترده‌تر را پیش‌بینی کرده است.

از آنجایی که قطعیتی در بازارهای مالی وجود ندارد، پیتر شیف، اقتصاددانی که چندان به ارزهای دیجیتال خوش‌بین نیست، اظهار داشته که سیستم بانکی آمریکا در مقایسه با بحران سال ۲۰۰۸ در آستانه تجربه یک «فروپاشی بسیار بزرگتر» است. او در دهم مارس هشدار داد که برداشت وجه در حجم بالا از طرف مشتریان، می‌تواند منجر به شکست شود.

به گفته او، سیستم بانکی آمریکا در آستانه سقوط بسیار بزرگتری نسبت به سال ۲۰۰۸ است. دلیل این امر این است که بانک‌ها صاحب اوراق بلندمدت با نرخ‌های بهره بسیار پایین هستند و توانایی رقابت با اوراق خزانه کوتاه‌مدت را ندارند.

 

بحران در بانک و سیستم بانکداری

نگرانی‌ها در فضای بانک با فروپاشی بانک سیلورگیت، بانکی که عمدتاً بر روی کار با نهادهای ارزهای دیجیتال متمرکز بود، ایجاد شد. 

این بانک، در میانه توسعه اخیر این صنعت و پیشرفت‌هایی که در زمینه قانون‌گذاری در این حوزه انجام شد، چنین تصمیمی گرفت.

نتیجه این فروپاشی سقوط بازار ارزهای دیجیتال بود که منجر به خروج سرمایه قابل توجهی از این بخش شده است. هم‌زمان، بیت کوین (BTC) به پایین‌ترین سطح خود در بازار نزولی سال گذشته رسید.

از سوی دیگر، بانک سیلیکون ولی، شانزدهمین بانک بزرگ در آمریکا، تعطیل شد و توسط قانون‌گذاران تصرف شد. این بانک همچنین در ارتباط مستقیم با شرکت‌های رمزارز و شرکت‌های سیلیکون ولی (Silicon Valley)، به‌ویژه استارت‌آپ‌های فناوری بود.

پس از اینکه Circle، صادرکننده استیبل کوین یو اس دی کوین (USDC)، فاش کرد که بخشی از ذخایر و منابع آن در بانک سیلیکون ولی نگهداری می‌شود، بازار ارزهای دیجیتال نیز به سمت بسته شدن سوق پیدا کرد. در زمان انتشار این مقاله، یو اس دی کوین (USDC) نسبت ۱:۱ خود را با دلار آمریکا از دست داد و به سطح قیمت ۰/۹۱ دلار رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا