اخبار بین الملل

منع استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای کارمندان سامسونگ

شرکت سامسونگ می‌گوید با افزایش علاقه به ابزارهای هوش مصنوعی، خطرات امنیتی نیز افزایش می‌یابد.

 

ممنوعیت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی همچون ChatGPT در شرکت سامسونگ، کارمندان را از دسترسی به ابزارهای مولد هوش مصنوعی در تمام دستگاه‌ها و شبکه‌های داخلی متعلق به سامسونگ باز می‌دارد.

سامسونگ آخرین نهادی است که در برابر هوش مصنوعی (AI) که به سرعت در حال نفوذ در صنایع بزرگ جهانی هستند، موضع‌گیری می‌کند.

طبق گزارش بلومبرگ در ۲ مه، این شرکت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT را در بین کارمندان خود ممنوع خواهد کرد. این سیاست جدید پس از آپلود یک «کد حساس» در پلتفرم توسط کارکنان سامسونگ اعمال می‌شود.

سامسونگ به کارکنانش گفت که با افزایش علاقه به پلتفرم‌های هوش مصنوعی، خطرات امنیتی نیز افزایش می‌یابد. در ادامه نگرانی‌هایی در مورد داده‌های ارسال شده به پلتفرم‌های هوش مصنوعی و پتانسیل ذخیره‌سازی آن در سرورهای خارجی مطرح شد که درنتیجه کنترل کمی برای بازیابی یا پاک کردن اطلاعات وجود خواهد داشت.

در حال حاضر این شرکت در حال بررسی اقدامات امنیتی برای ایجاد یک محیط امن برای استفاده ایمن از هوش مصنوعی در جهت افزایش بهره‌وری و کارایی کارکنان است.

با این حال، تا زمانی که چنین اقداماتی اعمال شود، این شرکت به طور موقت استفاده از هوش مصنوعی مولد را برای کارکنانش محدود می‌کند. این مورد شامل ممنوعیت استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی در رایانه‌ها، تبلت‌ها، تلفن‌ها و شبکه‌های داخلی سامسونگ است.

علاوه بر این، از کارمندانی که از چنین ابزارهایی در دستگاه‌های شخصی استفاده می‌کنند خواسته شده است که هیچ‌گونه اطلاعات مرتبط با شرکت را ارائه ندهند. در غیر این صورت با اقدامات انضباطی مواجه خواهند بود.

در ماه آوریل، سامسونگ یک نظرسنجی داخلی در مورد ابزارهای هوش مصنوعی مولد انجام داد که در آن ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که این فناوری یک خطر امنیتی به حساب می‌آید.

سامسونگ تنها شرکت بزرگی نیست که در مورد این فناوری نوظهور نگرانی‌هایی را مطرح کرده است. از ابتدای سال، شرکت‌هایی مانند جی پی مورگان، بانک آمریکا، گلدمن ساکس و سیتی گروپ استفاده از ابزارهایی مانند ChatGPT را محدود یا ممنوع کرده‌اند.

با این حال، بسیاری از همین شرکت‌ها در حال توسعه ابزارهای هوش مصنوعی خود هستند. جی پی مورگان یک ابزار مبتنی بر ChatGPT ایجاد کرد که بیانیه‌های صندوق ذخیره فدرال را برای رمزگشایی سیگنال‌های تجاری تجزیه و تحلیل می‌کند. 

سامسونگ همچنین در حال کار بر روی یک ابزار هوش مصنوعی برای ترجمه و خلاصه کردن اسناد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا