اخبار بین المللخبر فوری

بانک سیلورگیت به فعالیت خود پایان می‌دهد

طرح انحلال و توقف فعالیت بانک شامل بازپرداخت کامل تمام سپرده‌ها می‌شود.

در بحبوحه بحران پیرامون بانک سیلورگیت، شرکت مادر بانک سیلورگیت، Silvergate Capital Corporation، طرح‌هایی را برای تعطیل کردن عملیات و انحلال داوطلبانه این بانک فاش کرده است. این بانک دوستدار رمزارز قبل‌تر به شبکه پرداخت رمزنگاری خود پایان داده است.

در یک بیانیه مطبوعاتی در ۸ مارس ۲۰۲۳، بانک سیلورگیت اعلام کرد که قصد دارد فعالیت خود را متوقف و بانک خود را منحل کند و این تصمیم را بهترین تصمیم خود دانست.

«با توجه به تحولات اخیر صنعت و مقررات وضع‌شده، بانک سیلورگیت معتقد است که توقف منظم عملیات بانک و انحلال داوطلبانه بانک بهترین تصمیم است.»

طرح انحلال و توقف فعالیت بانک شامل بازپرداخت کامل تمام سپرده‌ها می‌شود. این شرکت همچنین در حال بررسی بهترین روش برای حل و فصل ادعاها و حفظ ارزش باقیمانده دارایی‌های خود، از جمله فناوری اختصاصی و دارایی‌های مالیاتی خود است.

بیانیه مطبوعاتی بانک سیلورگیت

این بانک متمرکز بر رمزارزها، همچنین گفت که انحلال و توقف فعالیت بانک از فرآیندهای نظارتی قابل اجرا پیروی خواهد کرد. بانک سیلورگیت اضافه کرد که خدمات مرتبط با سپرده همچنان به کار خود ادامه خواهند داد، چرا که شرکت با کاهش سرمایه روبروست.

آخرین پیشرفت در فرآیند توقف فعالیت این بانک، اندکی پس از آن صورت گرفت که گفته شد بانک سیلورگیت در حال مذاکره با کمیسیون فدرال بیمه سپرده ایالات متحده (FDIC) در مورد چگونگی نجات بانک و جلوگیری از ورشکستگی است.

بانک سیلورگیت در سوم مارس اعلام کرد که یکی از پیشنهادات کلیدی خود، یعنی شبکه تبادل سیلورگیت (SEN) را متوقف خواهد کرد. شبکه تبادل سیلورگیت، یک شبکه پرداخت است که امکان نقل و انتقالات لحظه‌ای شبانه‌روزی را بین سرمایه‌گذاران نهادی و مشتریان ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند.

بایننس و کوین‌بیس هرگونه ارتباطی با بانک سیلورگیت را رد می‌کنند

این بانک مستقر در کالیفرنیا پس از ورشکستگی FTX در تلاش است تا سرپا بماند. بانک سیلورگیت گفت که تشکیل فرم (10-k) خود را به عنوان شرکت به تاخیر می‌اندازد و بررسی‌های نظارتی و تحقیقات را به عنوان بخشی از دلایل خود ذکر کرد.

این شرکت که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ نزدیک به یک میلیارد دلار ضرر گزارش کرده بود، در ژانویه و فوریه ۲۰۲۳ متوجه زیان بیشتری بود.

مشکلات بانک سیلورگیت زمانی عمیق‌تر شد که برخی از مشتریان ارز دیجیتال معروف بانک مانند Coinbase، Circle، Gemini و Paxos به عنوان یک اقدام پیشگیرانه از این بانک فاصله گرفتند.

با توجه به آخرین اعلامیه شرکت، کوین‌بیس و بایننس تأکید کرده‌اند که هیچ ارتباطی با بانک سیلورگیت ندارند و در عین حال به مشتریان خود اطمینان دادند که وجوه آنها امن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا