اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

استانداردهای جدید سنگاپور برای حساب‌های بانک‌های کریپتو

همکاری قانون‌گذاران سنگاپور با بانک‌های سنتی برای تعیین استانداردهای جدید

قانون‌گذاران سنگاپور با بانک‌های سنتی همکاری می‌کنند تا استانداردهای یکسانی برای غربالگری حساب مشتریان بالقوه صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد کنند. این همکاری شش ماه است که آغاز شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ از ۶ آوریل، اداره مالی و بانک مرکزی سنگاپور (MAS) با همراهی نیروی پلیس برای کمک به بانک‌های محلی در بهینه‌سازی روش‌های خود برای افتتاح حساب‌های ارائه‌دهندگان خدمات دارایی دیجیتال کار می‌کند. پس از شش ماه همکاری، نتایج آن برای مدیریت ریسک و بررسی دقیق در دو ماه آینده منتشر خواهد شد.

دستورالعمل‌های مربوط به این استانداردها موضوعات مربوط به استیبل کوین‌ها، NFT و اعتبارات بازی و استریم کردن را نیز پوشش خواهند داد. در عین حال، بانک‌ها این حق را خواهند داشت که نه تنها بر اساس دستورالعمل‌ها بلکه بر اساس ارزیابی ریسک خود تصمیم بگیرند.

طبق گفته‌های نمایندگان اداره مالی و بانک مرکزی سنگاپور، در حال حاضر هیچ قانونی وجود ندارد که بانک‌ها را از همکاری با ارائه دهندگان دارایی دیجیتال منع کند:

«بانک‌ها برای شروع یا ادامه ارتباط بانکی با مشتری، با ایجاد تعادل بین ملاحظات تجاری و ریسک تجاری، تصمیم‌گیرنده هستند.»

سنگاپور به دلیل سیاست‌های مالیاتی انعطاف‌پذیر، دسترسی به استعدادهای فناوری متنوع و موقعیت مکانی مناسب، که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد به راحتی در منطقه فعالیت کنند، خود را به عنوان قطبی برای کسب‌وکارهای مربوط به ارزهای دیجیتال تثبیت کرده است.

با این حال، در اواخر سال ۲۰۲۲، اداره مالی و بانک مرکزی سنگاپور پیشنهاد کرد که ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت دیجیتال را از ارائه هرگونه تسهیلات اعتباری به مصرف‌کنندگان، از جمله ارزهای فیات و کریپتو، ممنوع کند. در آن زمان، لابی‌های ارزهای دیجیتال در منطقه مخالفت خود را با این پیشنهاد اعلام کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا