اخبار بین المللاخبار صرافی ها

راه اندازی سیستم ردیابی رمزارزها در کره جنوبی در سال ۲۰۲۳

سیستم ردیابی رمزارزها برای نظارت بر تاریخچه تراکنش‌ها، استخراج اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها و بررسی منبع وجوه قبل و بعد از حواله کردن استفاده خواهد شد.

وزارت دادگستری کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد یک سیستم ردیابی رمزنگاری را برای مقابله با اقدامات پولشویی و بازیابی وجوه مرتبط با فعالیت‌های مجرمانه معرفی کند.

وزارت دادگستری کره جنوبی سیستم ردیابی رمزارزها را در نیمه اول سال جاری برای تقویت فرآیند ردیابی پولشویی و بازیابی عواید مجرمانه با استفاده از ارزهای دیجیتال معرفی خواهد کرد.

در حالی که قرار است این سیستم در نیمه اول سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شود، وزارت کره جنوبی برنامه‌هایی را برای توسعه یک سیستم ردیابی و تجزیه و تحلیل مستقل در نیمه دوم سال به اشتراک گذاشته است. در توضیح بیانیه این وزارتخانه آمده است:

«در پاسخ به پیچیدگی ساختار جرائم، ما زیرساخت‌های پزشکی قانونی را بهبود خواهیم داد. هدف ما ساختن یک سیستم عدالت کیفری است که مطابق با استانداردهای بین المللی باشد.»

پلیس کره جنوبی قبلاً با پنج صرافی رمزنگاری محلی برای همکاری در تحقیقات جنایی و در نهایت ایجاد یک محیط تجاری امن برای سرمایه‌گذاران رمزنگاری، توافق‌نامه‌ای منعقد کرده بود.

دادگاه عالی کره جنوبی طی حکمی تعیین کرد که صرافی ارز دیجیتال Bithumb موظف است به سرمایه‌گذاران به دلیل قطعی ۱/۵ ساعته خدمات در دوازدهم نوامبر ۲۰۱۷ خسارت بپردازد. حکم نهایی دادگاه عالی دستور پرداخت خسارت از ۶ دلار تا حدود ۶۴۰۰ دلار را به ۱۳۲ سرمایه‌گذار درگیر صادر کرد.

دادگاه اعلام کرد: «بار یا هزینه خرابی‌های فناوری باید بر عهده اپراتور خدمات باشد، نه کاربران خدماتی که برای خدمات کمیسیون پرداخت می‌کنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا