اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

بنیاد استارگیت به دائو توصیه می‌کند که توکن‌های STG را مجدداً منتشر نکند

بنیاد استارگیت (Stargate)، به دائو (DAO) توصیه کرده است که صدور توکن بومی آن، یعنی STG می‌تواند ایمنی آن را به خطر بیندازد و ممکن است قانون توقف خودکار (automatic stay) را نقض کند.

توقف خودکار مقرراتی در قانون ورشکستگی آمریکا است که از طلبکاران، سازمان‌های جمع‌آوری مالی و نهادهای دولتی می‌خواهد که به طور موقت بدهکاران را برای مبلغ بدهی، مورد تعقیب قانونی قرار ندهند.

بنیاد استارگیت به سازمان مستقل غیرمتمرکز خود، دائو توصیه کرده است که به دلیل نگرانی‌های مطرح شده توسط انحلال‌دهندگان FTX، توکن اصلی Stargate Finance یعنی STG را مجدداً منتشر نکند. مدیران مسئول انحلال‌دهنده اظهار کرده‌اند که چنین اقدامی موجب نقض قانون توقف خودکار خواهد شد و می‌تواند عواقب قانونی در پی داشته باشد.

در مارس ۲۰۲۲، شرکت تجاری سابق آلامدا ریسرچ، کل مزایده توکن‌های STG را به قیمت ۲۵ میلیون دلار خریداری کرد.

با این حال، در نوامبر همان سال، صرافی FTX اعلام ورشکستگی کرد و پس از آن، کیف پول‌های FTX و آلامدا به قیمت حدود ۵۰۰ میلیون دلار هک شدند. انحلال‌دهندگان در نهایت موفق شدند تمام دارایی‌ها را به کیف پول‌های جدید منتقل کنند.

با توجه به این اتفاقات، بنیاد استارگیت دائو پیشنهاد کرده است که توکن STG را مجدداً صادر کند تا وجوه را از کیف پولی که در معرض خطر است به کیف پول ایمن‌تر منتقل کند. با این حال، مدیران انحلال FTX این پیشنهاد را رد کرده‌اند.

بنیاد استارگیت دائو البته معتقد است که نگرانی‌های انحلال‌دهندگان بی‌اساس است و صدور مجدد توکن STG، قانون توقف خودکار را نقض نمی‌کند.

باوجود تلاش‌های صرافی‌ها، پروتکل‌ها و طرف‌های خارجی برای اطمینان از امنیت وجوه، این بنیاد بر پیشنهاد خود برای انتشار مجدد توکن STG ایستاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا