اخبار بین المللاخبار متاورسخبر فوری

توافق شرکت‌های فناوری بر سر «منطقه اقتصادی متاورس ژاپن»

گروهی از شرکت‌های فناوری بزرگ ژاپنی از جمله Fujitsu Ltd و Mitsubishi Corporation طی یک توافقنامه جدید برای کمک به پیشرفت بخش متاورس کشور گرد هم آمدند.

علاقه به متاورس در سراسر جهان در حال افزایش است و اغلب کشورهای دنیا تمایل بالایی برای مشارکت دارند.

در ژاپن، کشوری که در بخش فناوری قوی عمل کرده است، گروهی از شرکت‌های فناوری معروف در ۲۷ فوریه توافق‌نامه‌ای را برای ایجاد «منطقه اقتصادی متاورس ژاپن» امضا کردند.

در کنار ایجاد منطقه اقتصادی متاورس ژاپن، تمرکز این توافق‌نامه بر ایجاد یک زیرساخت متاورس به نام «ریوگوکوکو» است که جرقه موج بعدی توسعه متاورس را در این کشور خواهد زد.

این زیرساخت متاورس به ایجاد ابزارهای در دسترس برای کاربران و توسعه دهندگان در پلتفرم‌های مختلف کمک می‌کند. همچنین به عنوان یک زیرساخت اجتماعی جدید برای تحول سازمانی در بخش دیجیتال عمل خواهد کرد.

طبق شرایط این توافق‌نامه، شرکت‌هایی که قرارداد را امضا کرده‌اند، موظفند فناوری‌ها و خدمات مربوطه خود را در تلاش برای ایجاد ریگوکوکو یکپارچه کنند. این مورد شامل گیمیفیکیشن (کاربرد مکانیسم‌های بازی در زمینه‌ها و فعالیت‌هایی غیر از فضای گیم)، فین‌تک و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات است.

منطقه اقتصادی متاورس ژاپن یک اکوسیستم خواهد بود که در نهایت، نتیجه همکاری بین خدمات و پلتفرم‌های مختلف متاورس در دسترس مصرف کنندگان در ژاپن خواهد بود.

در این قرارداد به امکان ارائه این زیرساخت برای شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی خارج از ژاپن نیز اشاره شده است.

شرکت‌های ژاپنی که این قرارداد را منعقد کرده‌اند، عبارتند از: Fujitsu Ltd.، Mitsubishi Corporation و TBT Lab Inc. و چند مورد دیگر.

تنظیم کننده‌های ژاپنی توجه خود را به بخش فناوری مالی این کشور معطوف کرده‌اند. در ابتدای فوریه، نخست‌وزیر کشور، سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) و NFTها را به‌عنوان راهی برای حمایت از استراتژی معرفی ژاپن به عنوان یک کشور فعال در زمینه فناوری‌های نوین به رسمیت شناخت.

اخیراً، بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد که قصد دارد تا قبل از می ۲۰۲۳، نسخه رسمی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود را راه‌اندازی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا